۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
امنیت غذایی از محوری ترین برنامه های وزارت جهادکشاورزی

امنیت غذایی از محوری ترین برنامه های وزارت جهادکشاورزی

در برنامه تحول دولت سیزدهم امنیت غذایی جزو محوری‌ترین برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور استان های وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب در جلسه معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان، اظهار کرد: اگر بپذیریم اقتدار غذایی در کنار اقتدار نظامی موجب اقتدار ملی می شود بسیاری از مسائل امروز ما حل می شود چرا که اقتدار غذایی برای ما رشد اقتصادی، اشتغال، تامین مواد اولیه سایر صنایع را به همراه می آورد.

هوشنگ محمدی با اشاره به اهمیت جایگاه بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی ادامه داد: اگر ما به این مهم واقف باشیم که وظیفه اصلی ما خدمت به کشاورزان و بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی است و به خاطر آن ها در این مناصب و جایگاه ها حضور داریم قطعاً بسیاری از مشکلات مردم حل می شود.

وی در خصوص احیای جهاد سازندگی عنوان کرد: برای رسیدن به امنیت غذایی فرهنگ مدیریت جهادی در عمل باید این اتفاق بیافتد.

محمدی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خصوصی در بخش کشاورزی گفت: باید به سرمایه گذاران بخش کشاورزی اهمیت ویژه ای داده شود در این راستا در وزارتخانه طرحی جهادی در حال آماده سازی است و در حال رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش هستیم.

وی افزود: گره های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان ها نیز باید برطرف شود و مدیران دستگاه‌ها باید به دنبال گره‌گشایی برای سرمایه گذاران باشند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور استان های وزارت جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از زحمات «مسعود الماسی» در مدت تصدی ریاست سازمان جهاد کشاورزی گیلان، «صالح محمدی» را به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان معرفی کرد افزود: دکتر محمدی فردی از مجموعه خود جهاد کشاورزی استان گیلان و دارای تجربه و تخصص لازم برای تصدی این مسئولیت است و برای ایشان آرزوی موفقیت و انجام کارهای ماندگار در این حوزه را دارم.

کد خبر: ۱۲۵٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha