۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴
خودنگری صنایع؛ راهکاری کم هزینه اما پرفایده برای عبور از مشکلات
با اتکا به سرمایه انسانی رقم می‌خورد؛

خودنگری صنایع؛ راهکاری کم هزینه اما پرفایده برای عبور از مشکلات

در بسیاری از موارد خود صنایع با تمرکز به مزیت‌ها و ریسک‌ها خود می‌توانند فرصت‌های بی‌شماری را برای افزایش بهره‌وری و در نتیجه سودآوری ایجاد کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، روح الله شهنازی استاد دانشگاه مشکلات بنگاه‌های کشور را به دو دسته سطح خرد و مشکلات سطح کلان تقسیم کرد و گفت: مهمترین مشکل اصلی بنگاه‌ها در سطح خرد، تامین سرمایه مالی است. در واقع حل مشکلات اقتصادی کشور از اصلاح فضای کسب و کار آغاز می‌شود زیرا این فضا در داخل کشور نیازمند اصلاح است.

شهنازی با اشاره به اینکه کشور نیازمند جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بسیاری است، افزود: به منظور افزایش میزان خالص سرمایه در کشور، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها باید در جهت جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بوده و فضای مناسبی نیز برای آن فراهم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با جلوگیری از خروج سرمایه‌های انسانی و وارد کردن افراد به بخش‌های تولید، می‌توان تولید را احیا کرد.

شهنازی با بیان این مطلب که بهره‌وری در تولید تاثیرگذار است، تصریح کرد: توجه به بهره‌وری نیازمند افرادی است که بهره‌وری برای آنها اهمیت داشته باشد و با توجه به اهمیت میزان کارآفرینی و نیروی انسانی در تولید، کارآفرینان فعال و خلاق، می‌توانند با رویکرد استفاده از فن‌آوری‌های نوین و بازارسازی در سطح جهانی به نگرش درون منطقه‌ای و جهانی کسب و کار خود پایان دهند. همین امر بدون شک زمینه افزایش سودآوری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: نظام آموزشی که نیروی انسانی در آن پرورش می‌یابد، در سرمایه‌گذاری موثر است زیرا نیروهای انسانی آموزش دیده در مراکز آموزشی یک ویژگی از سه ویژگی مؤثر در بهبود بهره‌وری را درون خود دارد که شامل تخصص است اما نظام آموزشی به طور معمول فاقد دو ویژگی کارایی و اثربخشی است. کارآیی به این معنی که نیروی انسانی توانایی خوب کار کردن دارد و اثربخشی یعنی این نیرو، کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای انسانی موجود در کشور نیروهای کارایی هستند که از نظر آموزش و سنجش از بسیاری از دانشگاه‌های خارجی بهتر هستند اما از نظر بهره‌وری تا حدودی اثربخشی مناسب ندارند. بنابراین، این افراد باید دارای ویژگی‌های کارآفرینانه و خلاقانه بوده و به دنبال شناسایی مسائل و حل آنها باشند.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha