۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
 ارز دارو تأمین شد
رییس سازمان غذا و دارو:

ارز دارو تأمین شد

رییس سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، ارزی که برای دارو نیاز بود تأمین شد، همچنین با توجه به کنترلی که انجام شده کمبود دارویی ما نسبت به پارسال بسیار کمتر است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی از اظهارات مطروحه درخصوص کمبود بی سابقه دارو در کشور، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای روزانه ما در سازمان غذا و دارو پایش و کنترل کمبودهای دارویی در کشور است و جلسات متعددی در این خصوص برگزار و وزیر محترم بهداشت دستورات لازم را صادر می‌کنند.

دارایی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با دستور رییس جمهور، ارزی که برای دارو نیاز بود تامین شد، همچنین با توجه به کنترلی که انجام شده کمبود دارویی ما نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است. البته تلاش می‌کنیم این کمبودها به خصوص داروی بیماران خاص را به حداقل برسانیم.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اکنون ما برای یک ماه ۴۰ تا ۵۰ کمبود دارو داریم به این معنا که ظرفیت آن‌ها برای یک ماه است و باید داروی مورد نیاز را تأمین کنیم بنابراین اولویت خود را در تأمین این داروها می‌گذاریم.
 
وی عنوان کرد: همه اقدامات لازم انجام شده تا ان شاءالله کمبودهای دارویی را برای دی و بهمن به حداقل برسانیم و امیدواریم حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا آخر سال بتوانیم کمبودها را کنترل کنیم.
 
دارایی خاطرنشان کرد: در سراسر دنیا هم در اقلامی حدود ۴۰ تا ۵۰ دارو کمبود وجود دارد که به عوامل متعددی همچون تأمین کننده، مواد اولیه و موارد اینچنینی مربوط می‌شود. ما هم بحث‌های ارزی و انتقال ارز را داریم، اما جای نگرانی نیست.

کد خبر: ۱۲۵٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha