۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کاهش بهای تمام شده خودرو با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

کاهش بهای تمام شده خودرو با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه مانند فولاد، مس و... هزینه تمام شده تولید خودرو کاهش می‌یابد در نتیجه قیمت نهایی این کالا نزولی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو، گفت: در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد که کمیته‌ای با حضور برخی اعضای کمیسیون و وزارتخانه موضوع هزینه تمام شده خودرو را مورد بررسی قرار دهد، بنده پیشنهاد دادم که افزایش قیمت خودرو به صورت موقت لغو شود تا این کمیته گزارشی از هزینه‌های تولید ارائه کند و سپس با توجه به شفاف‌سازی صورت گرفته، درباره تغییر بهای خودرو تصمیم‌گیری شود که این پیشنهاد پذیرفته نشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند وزارت صمت مطرح می‌کند که برای افزایش تیراژ تولید و کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی کرده اما به نظر می‌رسد، وعده تولید ۳ میلیون خودرو در سال‌های آینده با توجه به تولید کنونی خودروسازان، محقق نمی‌شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه مانند فولاد، مس و... هزینه تمام شده تولید خودرو کاهش می‌یابد در نتیجه قیمت نهایی این کالا نزولی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هزینه‌های سربار خودروسازان یکی دیگر از دلایل زیان انباشته این شرکت‌ها است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای حذف این هزینه‌ها برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha