۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
پیش‌بینی حقوق دولتی ۴۰ هزار میلیاردی معادن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قابل وصول است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

پیش‌بینی حقوق دولتی ۴۰ هزار میلیاردی معادن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قابل وصول است

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیش بینی ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در سال ۱۴۰۱، را قابل تحقق دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱  بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده این در حالی است که این عدد در بودجه سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰‌هزار میلیارد تومان بود مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتدرباره پیش بینی ۴۰ هزار میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن در سال ۱۴۰۱، گفت: این درآمد قابل تحقق بوده و منطقی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه حجم برداشت‌ها از معادن که به طور مثال برای سنگ آهن بیش از ۱۰۰ میلیون تُن است با هر فرمولی که حساب کنیم، حقوق دولتی معادن که تاکنون محقق شده باید بیش از عدد فعلی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به وجود ظرفیت‌هایی مانند معادن مس، آلومینیوم و... در کشور، اضافه کرد: اگر حقوق دولتی معادن سامانه محور شود، عدد پیش بینی شده قابل وصول است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما به دنبال سامانه‌ای شدن حقوق دولتی معادن هستیم تا روش سنتی که رانتی و فساد دارد، از این پس مورد استفاده قرار نگیرد، تصریح کرد: با تحقق این مهم می‌توان حقوق دولتی معادن در بودجه سال‌های آینده  را افزایش داد.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha