۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
 تشکیل ستاد ویژه بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

تشکیل ستاد ویژه بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار

رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ستاد ویژه بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار در راستای بخشنامه ابلاغی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ارائه گزارش وضعیت موجود در واحدهای مشمول قانون کار از شرکت‌ کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر کار خاطر نشان کرد :  بر اساس این بخشنامه، در دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، اجرای قانون کار، تشکل‌یابی و کمیته حفاظت فنی حوزه‌ ایمنی پیگیری می شود تا دغدغه‌ی کارگران به حداقل برسد.

وی گفت:در راستای اجرای این بخشنامه ستاد ویژه بازرسی در ستاد تشکیل شده و کشور را به پنج قسمت تقسیم کرده‌ایم و مدیران و کارشناسان و بازرسان ستادی وزارتخانه در حال رصد هستند تا گزارش کاملی از وضعیت واحدهای تولیدی با انجام بازرسی‌ها تهیه شود.

وی افزود : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی نظارت بر اجرای قانون کار و در راستای اجرای مفاد این بخشنامه  بازرسی ها را از مراکز تولیدی و صندوق‌های وابسته زیر مجموعه خود شروع کرده است.

رعیتی فرد ضمن تاکید بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تشکل یابی در جهت پیگیری یکپارچه و هماهنگی مطالبات کارگری واحدهای تولیدی خاطر نشان کرد : در بسیاری از مراکز تولیدی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود، اما نیاز به بازبینی و به روزرسانی دارد و امیدواریم تا ۶ ماه آینده در سراسر کشوربرای اجرای قوانین کار بازرسی ها انجام شود.

معاون روابط کار ضمن تاکید بر بهبود وضعیت کاری و ارتقای ایمنی شغلی کارگران افزود : پیگیری بازرسان کار تشکیل کمیته های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی با کمک بازرسان کار و شرکای اجتماعی از دیگر موارد این بخشنامه است  .

وی خاطر نشان کرد : همچنین برای تکمیل گزارش از شرایط کارگران و کارفرمایان در جامعه کار و تولید کشور بعد از بازرسی از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  سراغ وزارتخانه هایی می رویم که در حوزه تولید فعال هستند.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha