۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
اردوغان: به وعده خود برای کاهش فشار اقتصادی روی ملت عمل خواهم کرد
در پی ادامه دومینوی سقوط ارزش لیر ترکیه؛

اردوغان: به وعده خود برای کاهش فشار اقتصادی روی ملت عمل خواهم کرد

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به ادامه روند سقوط ارزش لیر این کشور مدعی شد که به وعده خود در مورد ممانعت از بروز احساس فشار بر روی کارکنان کشور در مقابل افزایش قیمت‌ها عمل خواهد کرد.

به گزارش بازار، دومینوی سقوط قیمت لیر ترکیه، نیز به روال هفته های گذشته ادامه داشت تا نهایتا صدای معترضین و مخالفین سیاست های اقتصادی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور را بیش از پیش بلند کند. 

در همین راستا، اردوغان طی سخنانی گفت: به وعده خود در مورد ممانعت از بروز احساس فشار بر روی کارکنان کشور در مقابل افزایش قیمت‌ها عمل می‌کنیم.

اردوغان همچنین در ادامه بدون ارائه هیچ راهکار مستدلی برای کاهش نرخ تورم در کشورش گفت: از این پس شهروندان‌ کشور به دلیل نگرانی از افزایش نرخ ارز سپرده‌هایشان را از لیره ترک به ارز تبدیل نخواهند کرد.

وی همچنین در خصوص مشکلات صادرات که ناشی از کاهش ارزش پول ملی این کشور بوده نیز اشاره کرده و افزود: به شرکت‌های صادرکننده ما که به‌دلیل نوسانات در نرخ ارز در قیمت‌گذاری مشکل دارند، به‌طور مستقیم از طریق بانک مرکزی قیمت آتی ارز داده خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص پشتوانه قوی پول ملی کشورش گفت: حدود ۵ هزار تن طلا به ارزش ۲۸۰ هزار میلیارد دلار هم‌اکنون به طور پس‌اندازهای خارج از چرخه اقتصادی در کشور وجود دارد. برای ورود آن به این چرخه راهکارهای جدیدی ارائه می‌شود... برای جهت‌گیری سرمایه‌گذاران به دارایی‌های مبتنی بر لیر از شرکت‌های دولتی اوراق قرضه عمومی که به بودجه انتقال می‌شود، خارج خواهد شد.

اردوغان از آغاز سازوکار جدید برای دستیابی به آورده‌های احتمالی سپرده‌های ارزی از طریق استمرار در سپرده‌های از جنس لیره ترک خبر داده و همچنین ادعاهای مطروحه در مورد تعیین نرخ ارزی در قراردادهای سوآپ ترکیه را تکذیب کرد و گفت: می‌دانیم عاملان این شایعه‌پراکنی‌ها با چه اهداف پستی دست به این اقدام زدند... می‌دانیم کسانی که سعی دارند بحث‌هایی از قبیل رژیم مبادله مطرح کنند و به کشور و به ملت خود از پشت خنجر بزنند، به دنبال چه حیله‌گری هستند.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha