۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
اشتغالزایی عامل رونق تولید و جلوگیری از خروج نخبگان
وزیر علوم مطرح کرد

اشتغالزایی عامل رونق تولید و جلوگیری از خروج نخبگان

زلفی‌گل، وزیر علوم با اشاره به این که بزرگترین مشکل امروز کشور ما اشتغال است گفت: با رفع این مشکل هم تولید رونق می‌گیرد و هم خروج نخبگان به حداقل می‌رسد.

به گزارش بازار، محمدعلی زلفی‌گل در آئین امضای تفاهم‌نامه نهادهای علمی و سرمایه‌گذاری با وزارت نفت بهترین راه افزایش امید در جامعه و حفظ نخبگان را سرمایه‌گذاری در فناوری و نوآوری دانست و گفت: اگر به نخبگان فرصت اثربخشی بدهیم، خدمت در کشور را به مهاجرت ترجیح می‌دهند و سرمایه‌گذاری در فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از زمینه‌هایی است که امید را افزایش داده و موجب حفظ نخبگان می‌شود.

زلفی گل تصریح کرد: اگر دانش‌آموختگان و افراد دارای تحصیلات عالیه در جایگاهی قرار بگیرند که احساس اثربخشی کنند؛ هیچگاه کشور خودشان را رها نمی‌کنند. اگر جوانان ما شغل داشته باشند و بتوانند از دانش خودشان برای پیشرفت کشور استفاده کنند؛ شور و نشاط و امید به زندگی و هویت مداری حتماً ارتقاء پیدا می‌کند.

وزیر علوم تاکید کرد: ما باید بدانیم که بهترین مسیر برای افزایش امید و نشاط در جامعه، سرمایه‌گذاری در علم و فناوری است و در این راستا از توجه ویژه وزیر نفت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به این موضوع قدردانی می‌کنم.

زلفی‌گل اظهار کرد: ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طی سالیان گذشته در راستای حمایت ویژه از جامعه دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان نهایت تلاششان را کرده‌اند و با حضور وزیر نفت در این جایگاه، این نوع نگاه و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در حال توسعه و گسترش و نهادینه شدن است.

وزیر علوم گفت: طبیعی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به عنوان بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی، در خدمت کشور باشد و ما در وزارت علوم هم سعی می‌کنیم توان و پتانسیل نخبگان دانشگاهی، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دهیم.

زلفی‌گل خطاب به جامعه دانشگاهی گفت: از دانشگاهیان فرهیخته هم انتظار داریم در مسئله‌یابی عرصه‌های مختلف اجرایی کشور، صنعت کشور، فعال باشند. از یک استاد دانشگاه و یک پژوهشگر انتظار می‌رود که مسئله‌های بخش‌های مختلف کشور را شناسایی کنند و مشخص کنند که چطور می‌خواهند این مسائل را حل کنند و برای حل کردن مشکلات جامعه به چه چیزهایی نیاز دارند.

وزیر علوم تاکید کرد: ما به عنوان مسئولان وزارت علوم و هم به عنوان خادم دانشمندان، اندیشمندان و پژوهشگران کشورمان نهایت همکاری و بسترسازی را در راستای کمک به این موضوع به کار خواهیم گرفت.

زلفی گل گفت: در شرایط فعلی جهانی و ملی، مشکل ما خام فروشی و خام‌سوزی است که اصلاً مناسب نیست. کشوری که خام می‌فروشد و خام می‌سوزاند، نشان دهنده این است که برای علم و فناوری سرمایه‌گذاری شایسته نکرده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha