۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
ورود نفت به حوزه پژوهش اتفاقی بی‌نظیر است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

ورود نفت به حوزه پژوهش اتفاقی بی‌نظیر است

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نفت سرمایه انسانی فوق‌العاده و تجربه عملیاتی خوبی دارد، گفت: ورود نفت به حوزه پژوهش اتفاق بی‌نظیری است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سورنا ستاری امروز (دوشنبه، ۲۹ آذرماه) در آیین گرامیداشت روز ملی پژوهش با اشاره به اینکه در ۲۰ سال اخیر در عسلویه پیشرفت‌های عظیمی به دست آمده است، گفت: در عرصه پژوهش سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه‌ای انجام می‌شود، اما به همان اندازه نتوانسته‌ایم به تولید محصول برسیم و این یک مشکل و چالش است.

وی افزود: سال‌های سال ساختار نفت این نبود که از تولید داخل استفاده کند، همین ساختار اجازه نمی‌دهد تولیدکننده داخلی محصول خود را عرضه کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، ورود نفت به حوزه پژوهش را اتفاق بی‌نظیری دانست و تصریح کرد: تلاش عزیزان ما در صنعت نفت به‌ویژه در شرایط تحریم ستودنی است، امروز نفت سرمایه انسانی فوق‌العاده و تجربه عملیاتی مطلوبی دارد.

ستاری صنعت گاز را زاییده انقلاب دانست و گفت: ما در شرایط تحریم سومین کشور تولیدکننده گاز هستیم و این موضوع کوچکی نیست، اما در عین حال مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست، از این رو باید روی موضوع مصرف و بهینه‌سازی انرژی بیشتر کار کنیم، این نقطه ضعف اصلی کشور است.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان درباره بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌توانند وارد عمل شوند و روی آن کار کنند، معتقدم ایران مشکل سرمایه انسانی ندارد، بلکه پل‌های ارتباطی به‌درستی شکل نگرفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بحث علم و فناوری و ایجاد پارک علم و فناوری را برای صنعت نفت بسیار مهم دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات استفاده از ساخت داخل در صنعت نفت استاندارد ای‌پی‌آی است که به‌دلیل تحریم نمی‌توان آن را دریافت کرد، اما کارهای خوبی انجام شده تا به جای این استاندارد، گواهی تطابق تعلق گیرد و استانداردهای ملی را توسعه دهیم.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha