۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه در دستور کار است
مشاور رییس جمهور:

ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه در دستور کار است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان، عراق، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بازار، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شامگاه روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد ماکو افزود: استفاده از منابع و ظرفیت های کشورهای همسایه در منطقه آزاد مشترک از جمله بهره مندی از سیستم بانکی و بیمه خارجی در این محدوده از مزایای این طرح است که امیدواریم بتوانیم آن را در بیشترین تعداد عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های دبیرخانه و فعالیت تیم ویژه، تلاش می کنیم مشکلات مالیاتی در مناطق آزاد به حداقل برسد ولی برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق، نیازمند همراهی مجلس هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه اتهامات وارده به مناطق آزاد بی اساس است، بیان کرد: این اتهامات ناشی از عدم شناخت و اطلاعات نادرست برخی از مسوولان است و اتهاماتی از قبیل اینکه مناطق آزاد موجب گران شدن ارز شده و یا این مناطق فقط محل واردات شده، اشتباه است.

محمد کل واردات مناطق آزاد در سال جاری را یک میلیارد دلار اعلام کرد و ادامه داد: بخشی از این واردات ثبت سفارش شده و بخشی ثبت آماری شده است و در قیاس با کل واردات کشور رقم ناچیزی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز شنبه جهت بازدید از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به این منطقه سفر و در مدت حضور در این منطقه از ظرفیت منطقه آزاد تجاری ماکو و مناطق ویژه آذربایجان غربی بازدید می کند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امروز از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک ماکو از جمله واحد تولیدی دارو، پوشاک، کفش، خوراک دام، طیور و آبزیان نیز بازدید کرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha