۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
اخذ اجازه برقراری پروازهای اروپا توسط چند ایرلاین کشور| پروازهای خارجی افزایش خواهد یافت
رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

اخذ اجازه برقراری پروازهای اروپا توسط چند ایرلاین کشور| پروازهای خارجی افزایش خواهد یافت

محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از اخذ اجازه برقراری پروازهای اروپا توسط چند ایرلاین کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با اشاره به اهمیت صنعت حمل ونقل هوایی گفت: صنعت هوانوردی با توجه به موضوعات مختلفی که با آن روبرو بوده و آنچه پیش رو خواهد داشت، نیاز به یک باز طراحی و اصلاح اساسی در حوزه های مختلف دارد.

وی ادامه داد: این اصلاح هم در حوزه زیرساخت، هم توسعه، هم نیروی انسانی و هم در حوزه ارتباطات داخلی و بین المللی مورد نیاز است و البته مهم ترین بخش توسعه و اعتلای نیروی انسانی و فرهنگ سازی است. این اصلاح و بازطراحی می‌تواند مجموعه صنعت را به نقش و جایگاه اصلی خود برساند.

محمدی بخش با اشاره به بحران ناشی از شیوع کرونا گفت: شرایطی که حمل ونقل هوایی ایران و جهان در دو سال گذشته تجربه کرده، شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی بوده است. برای گذر از این دوره احتیاج داریم که با آرامش و تمرکز برای بازسازی صنعت برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم قدم‌های بعدی را برای دوران پس از کرونا برداریم و بتوانیم نقش خودم را در توسعه کشور و برقراری عدالت ایفا کنیم.

وی ادامه داد: پروازهای هوایی ایران در دوران گذار از بحران کرونا هستند و بازگشت به وضعیت سابق در صنعت هوانوردی ایران سرعت خوبی دارد. به تازگی چند ایرلاین کشور توانستند مجوز سفر به اروپا را دریافت کنند که این مهم نشان از پیشرفت صنعت هوایی دارد و نشان می دهد که ایمنی صنعت در وضعیت قابل قبولی است. همچنین مذاکرات و توافقاتی با ۱۱ کشور منطقه برای برقراری و گسترش پروازها انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به لغو ویزای هوایی سفر عتبات عالیات، پیش‌بینی ما این است که سفرهای هوایی عراق افزایش پیدا خواهد کرد. در مورد سوریه نیز با توجه به محیا شدن شرایط برای سفر، توافقاتی برای برقراری پروازها داشتیم و این توافقات در سفر آینده به سوریه نهایی خواهد شد. مراکز استان‌ها و فرودگاه‌های مختلف هم برای برقراری پروازهای سوریه اعلام آمادگی کرده اند. در مجموع فکر می‌کنیم پروازهای خارجی کشور با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد که بنا بر برآوردها حداقل دو برابر خواهد بود. ذکر این نکته نیز ضروری است که در تمام توافقات بر ضرورت برقراری دو طرفه پروازها تاکید شده و هر کشوری که به ایران پرواز برقرار کند، به همان میزان پذیرای ایرلاین های ایرانی هم خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha