۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
تبدیل معاملات فیزیکی به معاملات اوراق بهادار؛ رسالت بورس کالا
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد

تبدیل معاملات فیزیکی به معاملات اوراق بهادار؛ رسالت بورس کالا

عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اوراق‌ بهادارسازی محصولات و تبدیل معاملات فیزیکی به معاملات اوراق بهادار، یکی از اهداف بورس کالاست.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز، دوشنبه ۲۹ آذر ماه، در مراسم افتتاحیه معاملات آتی مس در بورس کالا اوراق بهادارسازی محصولات و تبدیل معاملات فیزیکی به معاملات اوراق بهادار را یکی از رسالت‌های تجربه بورس کالا، برشمرد و اذعان کرد: موانع و مشکلات زیادی در راه اندازی معاملات اوراق بهادار محصولات صنعتی وجود داشت که با تلاش مسوولان این اتفاق رخ داد و امروز شاهد راه اندازی معاملات آتی مس هستیم.

مجید عشقی ادامه داد: بورس کالا مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است و مخالفت ها و دست‌اندازهای زیادی در مقابل بورس کالا برای توسعه معاملات و پذیرش محصولات جدید شرکت ها وجود داشت.

او با بیان اینکه اکنون ۵۰ میلیون تن محصولات مختلف در حال معامله در بورس کالا هستند که عددی بسیار خوب است، تأکید ‌کرد: بخش عمده‌ای از محصولات صنعتی و پتروشیمی در فضای کاملا شفاف و رقابتی در حال معامله هستند.

رییس سازمان بورس بیان‌ داشت: قیمت‌گذاری یکی از ایراداتی است که همیشه در این بازار وجود داشته و هنوز هم در برخی از محصولات با این معضل همراه هستیم.

او با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که در دارایی‌های فیزیکی حساسیت‌هایی وجود دارد، گفت: انجام معاملاتی کنونی بورس کالا به گونه‌ای است که شرکت‌های تولیدکننده بتوانند به مواد و محصولات دست پیدا کنند و در کنار آن شرکت‌ها نیز قادر به فروش محصولات خود با قیمت منصفانه هستند.

عشقی با بیان اینکه در بورس کالا تناقض‌ها به خوبی مدیریت شده و بیشتر محصولاتی که در بورس کالا وارد می‌شوند در فضای رقابتی در حال معامله هستد، ابراز کرد: موضوع دیگر بحث شفافیت است که معاملات در این بازار قابل رصد مشخص است که چه کسانی در این بازار در حال معامله هستند، این نشان‌دهنده آن است که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و می توان شفافیت را در بین کالاها شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha