۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
محکومیت ۱۲۲ میلیارد تومانی قاچاقچی خودرو
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

محکومیت ۱۲۲ میلیارد تومانی قاچاقچی خودرو

مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از صدور رأی قطعی پرونده قاچاق ۳۵ خودروی سواری خارجی خبر داد.

به گزارش بازار، علی مؤیدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تیرماه امسال مأموران پایگاه دریابانی بوشهر مستقر در جزیره خارک طی عملیاتی موفق به توقیف یک فروند کشتی حین تخلیه بار در فاصله ۲ مایلی جزیره خارک می‌شوند.

مؤیدی خرم‌آبادی اظهار داشت: در این عملیات مأموران پایگاه دریابانی استان بوشهر با اخذ دستور قضایی ضمن توقیف شناور، ناخدا و ۹ نفر خدمه کشتی را دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اسناد و مدارک، این شناور با نام تجاری مهرگان ۱ با ۳۵ دستگاه خودروی سواری خارجی مستعمل به مقصد عراق، بندر شارجه را ترک می‌کند، اما پس از طی مسیر دریایی در سواحل بوشهر اقدام به تخلیه بار خود می‌نماید.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سرانجام پس از سیر مراحل قانونی پرونده و تکمیل تحقیقات در شعب تعزیرات حکومتی استان بوشهر، رأی قطعی مبنی بر محکومیت ناخدای کشتی، ضبط خودروها به نفع دولت و نیز پرداخت مجموع ۱۲۲ میلیارد تومان جزای نقدی شامل ۱۱۸ میلیارد تومان معادل ارزش محموله و ۴ میلیارد تومان بهای شناور صادر شد.

مؤیدی خرم‌آبادی با اعلام این خبر ضمن قدردانی از ماموران خدوم دریابانی و یگان‌های تابعه ناجا در صیانت از حقوق دولت و مردم، تسریع در اجرای حکم پرونده را خواستار شد.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha