۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۸
 توسعه لجستیک تجاری بین المللی در گرو توسعه صنعت ریلی است
مدیر سابق حمل و نقل سازمان اکو:

توسعه لجستیک تجاری بین المللی در گرو توسعه صنعت ریلی است

تکیه سادات، مدیر سابق حمل و نقل سازمان اکو گفت: ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در لجستیک تجاری است و باید با فراهم کردن صنعت ریلی توانمند، به اهداف خود دست پیدا کنیم.

به گزارش بازار، اسماعیل تکیه سادات، مدیر سابق حمل و نقل سازمان اکو و عضو هیئت علمی دانشگاه کریدور شمال جنوب را مهم ترین کریدور حال حاضر کشور دانست و گفت: در مدهای حمل و نقل، نوع ریل از همه موارد و مولفه ها مهم تر است اما متاسفانه صنعت ریل در ایران ضعیف است. به همین جهت باید به سمت صنعتی شدن در این حوزه حرکت کنیم تا ریل مقاوم و مناسبی داشته باشیم.

وی با تصریح بر این موضوع که ایران یکی از بهترین کشورهای کریدوری در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: افغانستان ترکمنستان دریای خزر و قفقاز جنوبی در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد و ایران می تواند نیازهای این کشورها و به طور کل کشور هایی که در جنوب آسیا قرار دارند را تامین کند.

مدیر سابق حمل و نقل سازمان اکو در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه روسیه، ایران و هند کشورهای مهم کریدور شمال جنوب به شمار می‌روند، عنوان کرد: مکان و جغرافیای ایران از نظر حمل و نقل و لجستیک اهمیت بسیار زیادی دارد و در این راستا بهره‌برداری از بهترین نقطه این کریدور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد. اعتقاد دارم بهترین نقطه در حال حاضر که کشور چین نیز علاقه مند به حضور در آن است بنادر ایران در امیرآباد و بندر انزلی است.

وی بیان کرد: اگر تسهیلات مکانیزم قانونی فراهم شود و یک اتوماسیون بین‌المللی جامع بین کشورها ایجاد کنیم می‌توانیم حداکثر بهره‌برداری را در حوزه لجستیک تجاری از طریق ظرفیت های موجود به خصوص در در بخش دریا و بنادر فراهم کنیم.

تکیه سادات با انتقاد از ضعف های نرم افزاری در حوزه حمل و نقل به ویژه برای جذب تجارت خارجی عنوان کرد: اگر یک شرکت بین ‌المللی قصد داشته باشد کالا از نقطه ای از ایران به نقطه دیگر انتقال دهد نمی تواند هزینه، مسافت و دیگر جزئیات را تعیین کند زیرا هیچ سامانه و سایتی وجود ندارد که این اطلاعات را ارائه دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه توسعه دادن و رونق بخشیدن به صنعت ریل را عاملی مهم و اثرگذار برای پیشرفت در حوزه لجستیک بین المللی عنوان کرد و گفت: ایران دارای ظرفیت های بسیاری در لجستیک تجاری است و باید با فراهم کردن صنعت ریل توانمند، به اهداف خود دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha