۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی در پایتخت راه‌اندازی شد

نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی در پایتخت راه‌اندازی شد

مدیر دفتر نظارت بر مولدهای مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی‌های نو شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از راه‌اندازی سه مگاوات ظرفیت نیروگاهی سامانه‌های خورشیدی در شهر تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، نقی اکبرپور مدیر دفتر نظارت بر مولدهای مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی‌های نو شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌برداری از ۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به همراهی سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی در این زمینه افزود: ظرفیت سامانه‌های خورشیدی نصب شده در سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی پایتخت، در حدود ۲ مگاوات است که در این میان بانک ملی و شهرداری تهران بیشترین ظرفیت نصب شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر دفتر نظارت بر مولدهای مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی‌های نو شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار کرد: سال گذشته از نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده ۴ هزار مگاوات ساعت انرژی تولید شده است که این مقدار انرژی معادل جلوگیری از انتشار ۲ هزار و ۶۱۷ تن گاز دی اکسید کربن و منافع حاصل از آن معادل کاشت بیش از ۶۰ هزار اصله درخت ۱۰ ساله است.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha