۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
کوچ از بازار سرمایه به هر قیمتی! | توصیه کوتاه مدت به «عشقی»
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بازار مطرح کرد:

کوچ از بازار سرمایه به هر قیمتی! | توصیه کوتاه مدت به «عشقی»

مسلم صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: بسیاری از افراد با شرایط نامساعد بورس حاضرند حتی زیر آن قیمتی که روز اول در بورس سرمایه گذاری کرده اند را بردارند و از این بازار خارج شوند.

 مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تشکیل بازار پر سود بهره بین بانکی و تاثیر منفی آن بر بازار سرمایه اظهار داشت: همانطور که مستحضرید معمولاً سرمایه گذار جایی سرمایه خود را سرمایه‌گذاری می‌کند که بیشترین انتفاع را به دست بیاورد بنابراین اگر سرمایه گذاری احساس کند بازاری به غیر از بازار سرمایه وجود دارد که می تواند نفع بیشتری به آن بدهد - حتی یک نفع تضمین شده -  قطعاً همانجا سرمایه خود را متمرکز می کند.

وی تاکید کرد: یکی از جاهایی که اخیرا برای سرمایه‌گذاران جاذبه پیدا کرده بازار پرسود بین بانکی است لذا وقتی شما سود سپرده را بالا می برید و آن را تضمین می کنید طبیعی است که در این شرایط افراد نقدینگی خود را بردارند و در سیستم بانکی سپرده گذاری کنند.

عدم هماهنگی مسئولین بازار سرمایه و بانک مرکزی بورس را تضعیف می کند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بود اظهار داشت: بنابراین اگر دولت واقعا قصد دارد به بازار سرمایه کمک کند باید جاذبه های بازار سرمایه را افزایش دهد نه اینکه این جاذبه ها کاهش پیدا کند.

 این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر علی رغم اینکه دولت از نظام بانکی حمایت می کند نباید این رفتار به گونه‌ای باشد که تمام سپرده ها در این بانک ها دپو شود.

صالحی تاکید کرد : حتماً هماهنگی مسئولین بازار سرمایه و مسئولین بانک مرکزی می‌تواند به تقویت بازار سرمایه کمک کند و عدم هماهنگی هم حتما بازار سرمایه را تضعیف خواهد کرد.

به آقای عشقی گفتیم که شما علاوه بر برنامه های بلندمدتی که برای بورس تعریف می کنید یکسری برنامه های کوتاه مدت هم برای بهبود این بازار داشته باشید تا حداقل تاثیرات این مسئله برای مردم ملموس باشد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه رئیس سازمان بورس برنامه های خوبی را روی کاغذ دارد، مشروط به اینکه عملیاتی شود، اظهار داشت:حتما اجرای این برنامه ها زمان بر است؛ ما در جلسات شورای عالی بورس به آقای عشقی گفتیم که شما علاوه بر برنامه های بلندمدتی که برای بورس تعریف می کنید یکسری برنامه های کوتاه مدت هم برای بهبود این بازار داشته باشید تا حداقل تاثیرات این مسئله برای مردم ملموس باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم اتحادیه و صنفی برای سرمایه گذاران بورسی تشکیل دهیم و یا اینکه سرمایه گذاران را از طریق صداو سیما آموزش دهیم حتما خوب است، اما قرار است در کوتاه مدت چه کارکنیم؟  لذا این ایراد به بازار سرمایه وارد است که امیداریم مسئولین بتوانند یکسری استراتژی های کوتاه مدتی را برای بازار سرمایه تعریف کنند تا به تثبیت بازار کمک کند.

عملکرد ضعیف مسئولین در حمایت از بازار سرمایه
عضو ناظر مجلش در شورای عالی بورس با بیان اینکه جو نا آرام بازارسرمایه تا حدی مربوط به بی اعتمادی مردم به این بازار است، اظهارداشت این بی اعتمادی باز هم به استراتژی که دولت در این باز دارد، بازمی گردد ؛ یعنی به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت باید فکری به حال بازار سرمایه کند چراکه خواست رئیس جمهور هم این بوده است.

صالحی تصریح کرد: اگر مجلس شاهد اقدامات کوتاه مدت دولت در بازار سرمایه و تاثیر گذاری در این بازار نباشد، قطعا به مباحث نظارتی در این بخش ورود خواهد کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از سهامداران بورسی بر اثر بی اعتمادی به بازار سرمایه، سرمایه خود را از این بازار بیرون کشیده اند؛ یعنی افراد حاضرند حتی زیر آن قیمتی که روز اول در بورس سرمایه گذاری کرده اند را بردارند و از این بازار خارج شوند که این نشان دهنده عملکرد ضعیف مسئولین در حمایت از بازار سرمایه بوده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      16 0
      بی کفایت های بورس
    • رضا IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      2 0
      خدا بیامرزد پدرت حرف حسابی زدی ولی دست دولت در جیب بورس است
    • مرتضی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      1 0
      بانک خیلی بهتر از بورس هستش حداقل سود هم ندن پولامون و نمیخورن ، مردم و بورس بدبخت کرد