۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
بیت کوین در مرز ۴۶ هزار دلار در نوسان است
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بیت کوین در مرز ۴۶ هزار دلار در نوسان است

در روز ۲۹ آذر سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به ۴۶ هزار دلار رسید و هر اتریوم با قیمت کمتر از ۴ هزار دلار مبادله شد.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمزارزها در این ماه ها با نوسان های زیادی همراه بود. نوسان هایی که ریشه در سیاستهای دولتها در مقابل بازار رمز ارزها داشت و زمینه را برای افت ارزش فراهم کرد.

بررسی ها نشان می دهد ارزش رمز ارزها بیشتر به این دلیل که دولتها تمایل به وضع قانون برای مقابله با توسعه بازار رمز ارزها دارند با افت شدید ارزش روبرو شد. افتی که باعث شد تا از پیش بینی رسیدن به مرز ۱۰۰ هزار دلاری قیمت هر بیت کوین در ماه های اخیر، امروزه تمامی تحلیل گران رسیدن به نقطه ۵۵ هزار دلاری قیمت برای هر بیت کوین را یک پیش بینی خوش بینانه می دانند.

 در نتیجه این تحولات در روز ۲۹ اذر سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به مرز ۴۶ هزار و ۶۲۲ دلار رسید که نسبت به روز قبل از آن با کاهش همراه بود. بر مبنای گزارشهای موجود در این روز قیمت هر اتریوم در بازار جهانی برابر با ۳۹۰۷ دلار بود و ارزش هرXRP برابر با تجربه رشد ۱ درصدی نسبت به روز قبل از آن به مرز ۸۲ سنت رسید.

در این روزها مهمترین مساله ای که در میان سران اقتصادی دنیا مطرح است، مساله قانون گذاری در بازار رمز ارزها است. بازاری که می تواند به سلامت اقتصاد دنیا آسیب بزند و شرایط را برای فعالان اقتصادی سخت تر از قبل بکند.

در انگلستان سیاست مرتبط با قانون گذاری در بازار رمز ارزها با جدیت پیگیری می شود و مقامات اقتصادی تاکید کرده اند به این دلیل که نظارت بر داده های اقتصادی مرتبط با این بازارها امکان پذیر نیست، نمی توان با اطمینان در مورد کارایی این بازار صحبت کرد و نظارت بر ان یک ضرورت است.

از طرف دیگر خزانه داری امریکا هم در گزارشی رسمی در مورد تاثیر مخرب بازار استیبل کوین ها روی اقتصاد این کشور هشدار داده است. خزانه داری امریکا تاکید کرد نمی توان بی توجه به تاثیرات ناشی از رشد بازار رمز ارزها و استیبل کوین ها برای  اقتصاد کشور برنامه ریزی کرد و این بازار را نادیده گرفت.

متوسط قیمت بیت کوین طی ۲۰۰ روز قبل برابر با ۴۶ هزار دلار است و قیمتی که طی یک هفته اخیر با ان مبادله می شد هم در همین سطح قرار دارد.

در این شرایط متوسط قیمت بیت کوین در میان مدت در فاصله ۵۰ هزار تا ۵۵ هزار دلار پیش بینی شده است و انتظار می رود تا اواسط فصل اول سال بعد در همین سطح باقی بماند. تحلیل گران بر این باورند که روند کاهشی قیمت رمز ارزها در ماه های اخیر باعث شد تا تقاضا برای رمز ارزها در بازار جهانی کاهش داشته باشد.

برخی بر این باورند این بازار بسیار اسیب پذیر است و  احتمال کاهش بالغ بر ۲۰ درصدی در ارزش رمز ارزها طی یک ماه اخیر در این بازار وجود دارد. همین مساله باعث می شود تا تقاضا برای رمز ارزها نسبت به ماه های قبل کمتر باشد.

 طبق این گزارش ارزش  سرمایه موجود در بازار رمز ارزها در دنیا برابر با ۲.۱۹ هزار میلیارد دلار است و  ارزش مبادلات انجام شده در بازار طی ۲۴ ساعت قبل برابر با ۷۸ میلیارد دلار بود. حجم مبادلات روزانه طی هفته های اخیر کاهشی بوده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha