۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
 حمل و نقل کالا دغدغه جدی صادر کنندگان استان سمنان است
استاندار سمنان:

حمل و نقل کالا دغدغه جدی صادر کنندگان استان سمنان است

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه حمل و نقل کالا دغدغه جدی صادر کنندگان استان است، گفت: استفاده از ظرفیت فرودگاه و حمل و نقل ریلی راه تسهیل در صادرات است.

سید محمد رضا هاشمی در حاشیه نشست بررسی مشکلات صادرات استان سمنان و در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه همانطور که نشست نیز مطرح شد، حمل و نقل یکی از دغدغه های صادرکنندگان استان محسوب می شود، بیان کرد: استان سمنان در کریدور شمال به جنوب و تقاطع آن با کریدور شرق به غرب قرار گرفته در نتیجه از لحاظ حمل و نقل دارای ظرفیت های بسیاری است.

وی با بیان اینکه ناوگان ریلی استان سمنان به شاهرگ ریلی شمال کشور اتصال دارد و همچنین این استان دارای دو فرودگاه است که می توان از آنها استفاده کرد، افزود: باید از این ظرفیت ها به نفع توسعه صادرات استفاده کنیم تا هم بخشی از مشکلات صادر کنندگان رفع شود و هم بتوانیم توسعه صادرات را شاهد باشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه بعضاً شاهد هستیم بخش مهمی از صادرات استان از مبداء سمنان صورت نمی گیرد، گفت: توصیه ما به صادر کنندگان استان این است که صادرات از مبداء استان صورت دهند.

هاشمی با بیان اینکه از مسئولان نیز خواسته‌ایم که صادر کنندگان را مورد حمایت قرار دهند، گفت: سمنان یک استان صنعتی است اما باید به فراوری معدنی نیز توجه ویژه داشت همچنین صنایع دستی از دیگر ظرفیت‌ها برای صادرات است.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha