۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
بانک‌های فعال آذربایجان شرقی باید در روند توسعه نقش‌آفرینی کنند
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

بانک‌های فعال آذربایجان شرقی باید در روند توسعه نقش‌آفرینی کنند

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر افزایش سهم استان از منابع بانکی گفت: بانک‌های فعال در استان باید در روند توسعه نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی با اشاره به سهم ۲.۵ درصدی استان از منابع بانکی کشور، ادامه داد: ساختار اصلی اقتصاد آذربایجان شرقی، بخش خصوصی است و این سهم از منابع بانکی، برای این استان سهم اندکی است.

وی با تأکید بر اینکه برای جذب منابع بانکی باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم، افزود: باید بررسی شود که چه موانعی در این زمینه موجود است و چه کارهایی باید انجام شود تا بتوانیم این سهم را افزایش دهیم.

کلامی خاطرنشان کرد: نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانکی در بانک‌های دولتی استان نسبت خوبی است، اما از نظر عملکرد مجموع بانک‌های دولتی و خصوصی در رتبه ۲۱ کشور قرار داریم که نشان می‌دهد بانک‌های خصوصی یا در اعطای تسهیلات سخت‌گیری می‌کنند یا منابع خود را از استان خارج می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه ما در قبال توسعه استان مسئولیت داریم، گفت: عملکرد بانک‌های خصوصی در این زمینه مطلوب نیست و انتظار همراهی بیشتری را از آنها داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی حمایت از صنایع شاخص و پیشران را مهم‌ترین برنامه استان برای توسعه ذکر کرد و گفت: بانک‌ها باید از واحدها و صنایعی که به خاطر مشکلات اقتصادی دچار چالش شده‌اند و برای برون‌رفت از مشکلات برنامه و اراده دارند، حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی به خاطر معوقات بانکی، نه مشکل بانک را حل می‌کند نه مشکل اقتصاد را، علاوه بر این تبعاتی دارد که بانک‌ها باید این تبعات را بپذیرند.

کلامی اظهار داشت: از بانک‌ها انتظار داریم که با لبه نرم قانون با صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و بازرگانان رفتار کنند و موجب نشوند که سرمایه آنها از استان خارج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر اینکه عزم استان برای توسعه جدی است، افزود: بانک‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند، چراکه تأمین مالی بخش تولید و سرمایه‌گذاری بر عهده نظام بانکی است.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha