۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
رتبه بندی معلمان با منابع ۵۰ هزار میلیارد تومانی؛ تقویت منابع نظام رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بازار مطرح کرد

رتبه بندی معلمان با منابع ۵۰ هزار میلیارد تومانی؛ تقویت منابع نظام رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۱

وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر قرار بود منابع رتبه بندی را در طول یک سال مورد ارزیابی قرار دهیم باید این بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان منظور می‌شد چرا که این عدد به نظر منطقی تر است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش منابع نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ و پیشنهادات در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر منابع اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱، ۲۵ هزار میلیارد تومان منظور شده است.

وی با اشاره به برخی از پیشنهادات برای تقویت منابع لایحه رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: ما حتماً در کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های تخصصی رویکرد تقویت منابع و بودجه نظام رتبه بندی معلمان را مدنظر قرار خواهیم داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان به ایجاد یک نظام شایسته سالارانه اشاره دارد، بیان داشت: در این نظام یک رقابت تخصصی و حرفه‌ای بر اساس شاخص‌های رتبه‌ای دیده شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان این که لایحه رتبه‌بندی معلمان نباید فدای کمبود بودجه شود، خاطر نشان کرد: پیشتر هم گفته بودیم که اگر قرار است لایحه رتبه‌بندی معلمان ناقص اجرا شود بهتر این است که دولت این لایحه را پس بگیرد، اما اگر قرار است رتبه‌بندی اعمال شود بهتر است که درست اجرا شود.

وحیدی با بیان اینکه نباید رتبه بندی معلمان فدای کمبودهای بودجه‌ای شود، تاکید کرد: به واقع در قوانینی که ماهیت کیفیت بخشی و یا ماهیت سرمایه‌گذاری دارد باید بیش از این دقت شود.

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان ماهیت سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش دارد بیان داشت: از این رو این سرمایه گذاری رو به آینده است، یعنی ۵۰ سال آینده آموزش و پرورش را متحول خواهد کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما همواره گفته بودیم که عدد نهایی اجرای رتبه بندی معلمان بعد از تدوین آیین نامه مشخص می‌شود لذا ایراد اساسی بنده به دولت این بود و بارها آن را تاکید کردم که چرا دولت اصرار دارد با یک عدد ثابت رتبه بندی را اجرا کند لذا وقتی ما نمی‌دانیم آیین‌نامه این نظام به چه کسانی تعلق می‌گیرد و به چه نحوی نوشته می‌شود چطور می‌توانیم از هم اکنون ۲۵ هزار میلیارد تومان را در بودجه مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه عدد تعیین شده در لایحه بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان حتماً کم است، اظهار داشت: بنده در حال حاضر عدد پیش بینی شده ای در این رابطه ندارم، اما برداشت بنده این است که اگر بر مبنای قولی که پیش‌تر آقای میرکاظمی داده بودند و تاکید داشتند که رتبه‌بندی معلمان در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ با ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرایی شود، آن عدد به واقعیت نزدیک‌تر است، یعنی اگر قرار بود منابع لایحه رتبه بندی معلمان را در طول یک سال مورد ارزیابی قرار دهیم باید این بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان منظور می‌شد چرا که این عدد به نظر بنده منطقی‌تر است و کاملا هم رتبه‌بندی را به یک جریان خوبی سوق می‌دهد.

وحیدی در ادامه با اشاره به تعیین منابع رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت، گفت: ما در بودجه شرکت‌های دولتی بدین نحوه شفاف سازی نداریم اما متاسفانه در نظام رتبه بندی معلمان به دنبال شفاف سازی هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی ۹۵۲ هزار میلیارد تومان به دولت بدهی دارند، گفت: چطور می شود که این شرکت ها درست کار نمی کنند اما باید معلمان و کارکنان دستگاه های دیگر جور آنها را بکشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی از شرکت‌های دولتی زیان ده هستند اما هیچ وقت حاضر نیستند حقوق کارکنان خود و هئیت مدیره‌ها و هئیت رئیسه را کم کنند، بیان داشت: به اعتقاد بنده وقتی یک شرکتی زیان ده است باید حقوق هئیت مدیره آن را صفر شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha