۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۳
ثبات اقتصادی؛ مهمترین ویژگی لایحه بودجه سال آینده است
رئیس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ثبات اقتصادی؛ مهمترین ویژگی لایحه بودجه سال آینده است

شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: مهم ترین موضوع باعثِ نگرانی کسری بودجه است. دولت سیزدهم سعی کرده بودجه سال بعد بدون کسری باشد.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه قرار بود بودجه در تاریخ ۱۵ آذر توسط دولت به مجلس ارائه شود، گفت: دولت با چند روز تاخیر این کار را انجام داد اما از زمان ارائه لایحه دولت به مجلس، بر اساس آئین نامه داخلی مجلس کار بررسی بودجه توسط کمیسیون ها انجام شد. این روند تا پنج دی ماه ادامه دارد و بعد از آان به کمیسیون تلفیق داده می شود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق ابتدا یک فرصت ۱۵ روزه دارد و سپس در صورتی که ضرورت داشت، ۱۵ روز دیگر هم فرصت داده می شود. در نهایت بودجه به صحن می آید و توسط همه نمایندگان بررسی شود تا احیانا مورد تائید قرار گیرد و به شورای نگهبان می رود که نتیجه آن ابلاغ به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

رئیس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو مهمترین ویژگی بودجه سال آینده را ثبات اقتصادی دانست و عنوان کرد: مهمترین موضوعی که همواره باعث نگرانی و دغدغه شده است، کسری بودجه است. دولت سیزدهم سعی کرده است بودجه ای که برای سال بعد بسته است بدون کسری باشد.

وی افزود: امیدوار هستم کمیسیون های مربوطه و در نهایت مجلس این هماهنگی و همفکری را با دولت بخصوص سازمان برنامه و بودجه داشته باشد تا بودجه در راستای نظر دولت به گونه ای تصویب شود که خبری از کسری بودجه نباشد زیرا در این صورت مجددا با افزایش تورم روبرو خواهیم بود.

شهبازی به منابع تامین بودجه سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان کرد: دولت پیش بینی لازم را برای این موضوع کرده است و در این راستا اخذ مالیات، فروش اموال، دارایی ها و سهام و همچنین فروش نفت در نظر گرفته شده است. خوشبختانه همان طور که رئیس جمهور اشاره کرد، در چند ماه گذشته در ارتباط با فروش نفت، گشایش هایی حاصل شده است.

رئیس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار امیدواری کرد: آنچه دولت در راستای تامین منابع مالی پیش بینی کرده است محقق شود و با مشکلی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کرده است تا هر آنچه باعث تورم می شود را حذف کند اظهار کرد: دولت در هزینه های دولت صرفه جویی کرده است و این مهم می تواند در راستای کاهش یا حداقل تثبیت تورم کمک کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha