۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
 افزایش واردات نفت چین از ایران

افزایش واردات نفت چین از ایران

واردات نفت ایران از سوی پالایشگاه‌های خصوصی به دلیل قیمت رقابتی که به خصوص در مقایسه با نفت عربستان سعودی دارد، قوی است.

به گزارش بازار، بلومبرگ به نقل از شرکت کپلر در گزارشی نوشته است چین در ماه نوامبر (آبان و آذر) ۱۸ میلیون بشکه معادل ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت وارد کرد که ۴۰ درصد نسبت به اکتبر (ماه پیش از آن) افزایش یافت و بزرگترین حجم واردات از اوت بود. هر چند مشخص نیست چه میزان از این واردات مربوط به نفت ایران است اما بخشی از این افزایش واردات نفت توسط چین، مربوط به ایران عنوان شده است.

واردات نفت ایران از سوی پالایشگاه‌های خصوصی به دلیل قیمت رقابتی که به خصوص در مقایسه با نفت عربستان سعودی دارد، قوی است. به گفته معامله‌گران، ایران نفت خود را چهار دلار در هر بشکه ارزانتر از قیمت معاملات نفت برنت ICE می‌فروشد.

با این حال واردات چین از همه منابع کند خواهد شد زیرا چین در واکنش به شیوع واریانت اُمیکرون محدودیتها را تشدید می‌کند و پکن به نظارت بر فعالیت پالایشگاه‌های خصوصی ادامه می‌دهد. تلاش برای مقابله با آلودگی هوا در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی و تعطیلات سال نوی چینی هم تاثیر منفی بر واردات خواهد گذاشت.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha