۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
مکانیزم تهاتر نفت با ساخت پروژه های عمرانی باید شفاف شود
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

مکانیزم تهاتر نفت با ساخت پروژه های عمرانی باید شفاف شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه گفـت: در حال حاضر منتظریم تا وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی برای انجام تهاتر نفت با ساخت پروژه‌های عمرانی و یا بابت پرداخت بدهی پیمانکاران ساز و کار مشخصی را معین کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در رابطه با استفاده از ظرفیت تهاتر نفتی برای پرداخت بدهی پیمانکاران پروژه های عمرانی گفت: در حال حاضر منتظریم تا وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی برای انجام تهاتر نفت با ساخت پروژه‌های عمرانی و یا بابت پرداخت بدهی پیمانکاران ساز و کار مشخصی را معین کنند.

وی ادامه داد: پیمانکارانی که در پروژه‌های عمرانی کار می‌کنند، عموما مصارف خُرد دارند لذا باید به صورت دقیق مکانیزم تهاتر نفت و نحوه پرداخت آن به صورت کامل مشخص شود. اگر چهارچوبی که مجلس و وزارت نفت برای تهاتر نفت با پیمانکاران پروژه‌های عمرانی اجرایی شود، گشایش خوبی را زمینه تامین منابع مالی پروژه های ایجاد می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ورود شرکت‌های خارجی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به بهانه تهاتر نفت نیست، بلکه هدف اصلی این اقدام ورود تکنولوژی ساخت صنعتی ساختمان است اما اگر امکان تهاتر نفت با انبوه‌سازان به عنوان یکی از راه‌های تامین منابع مالی ساخت مسکن فراهم شوند، اتفاق خوبی خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha