۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
اجرای نسخه الکترونیک باید متناسب با نحوه پوشش بیمه‌ای در سطح جامعه صورت بگیرد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

اجرای نسخه الکترونیک باید متناسب با نحوه پوشش بیمه‌ای در سطح جامعه صورت بگیرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: فراگیر نبودن بیمه‌ها و ارائه خدمات ناقص توسط آنها مانع از اجرای کامل نسخه الکترونیک در سطح جامعه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ملک فاضلی، در مورد انتشار خبری از سوی نایب رییس انجمن داروسازان ایران مبنی بر اینکه طبق آمار بیمه‌ها میزان مشارکت پزشکان در نسخه‌نویسی الکترونیک بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده با این اساس بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار عدد از نسخ کاغذی است که با حذف نسخه کاغذی از اول دی ماه این بیماران در داروخانه‌ها سرگردان خواهند شد، گفت: دارو وجه کامل‌کننده درمان است و این در حالی است که در شرایط کنونی وضعیت بازار دارو به گونه‌ای است که مردم در مراجعه به نمایندگان خود نسبت به آن ابراز نگرانی می‌کنند چراکه در تهیه دارو با مشکل مواجه هستند.

بیمه‌ها در کشور فراگیر نیستند
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمارهای ارائه شده در خصوص میزان نسخه‌نویسی در شرایطی می‌تواند واقعی باشد که بیمه‌ها به ارائه خدمات ناقص در سطح جامعه نپردازند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیمه‌ها در کشور فراگیر نیستند و بیش از ۶۰ درصد جامعه یا فاقد بیمه هستند یا از خدمات کامل بیمه‌ها برخوردار نیستند بنابراین این افراد از اول دی ماه در داروخانه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

گرانی و کمبود دارو ماحصل حذف ارز ۴۲۰۰ از این حوزه است
فاضلی خاطرنشان کرد: البته حذف ارز ۴۲۰۰ از حوزه دارو خودبخود مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرده و عوارضی همچون گرانی و کمبود دارو و انتقال داروها به پستوها را به همراه داشته است.

وی افزود: آنچه مسلم است اجرای نسخه الکترونیک باید متناسب با نحوه پوشش بیمه‌ای در سطح جامعه صورت بگیرد وقتی هنوز زیرساخت‌های لازم برای تحقق این امر مهیا نیست چطور می‌توان در سراسر کشور نسخه الکترونیکی را اجرا کرد؟ کما اینکه در سیستان و بلوچستان که تنها ۱۰ درصد زیرساخت‌ها فراهم شده و در روستاهای این استان اصلا زیرساختی در این زمینه وجود ندارد چطور می‌توان نسخه الکترونیکی را اجرا کرد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: متاسفانه مسئولان دولت قبل در حالی به اجرای این روش تاکید داشتند که مشکل بیمه‌ای مردم برای آنها مهم نبود و معتقد بودند افراد باید خود به رفع مشکل پوشش بیمه‌ای بپردازند و این گونه از دولت سلب مسئولیت می‌کردند و باری به هر جهت اقدام می‌کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما از دولت انقلابی آقای رییسی انتظار داریم در این خصوص برنامه‌ریزی دقیق و درستی داشته باشند و آنچه به نفع جامعه است را در دستورکار قرار دهند تا بیماران به دلیل مشکل تامین دارو بین داروخانه‌ها سرگردان نشوند.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha