۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
دستیابی به بهترین کیفیت ال‌پی‌جی در پالایشگاه دهم پارس جنوبی

دستیابی به بهترین کیفیت ال‌پی‌جی در پالایشگاه دهم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدام‌های نوآورانه و تکیه بر توان و دانش بومی متخصصان و کارکنان این پالایشگاه به بهترین کیفیت ال‌پی‌جی در خروجی واحدهای مرکاپتان‌زدایی دست یافته‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سهیل رفیعی با بیان اینکه متخصصان و کارکنان واحد مهندسی پالایشگاه دهم پارس جنوبی امسال اقدام‌ها و دستاوردهای مهمی در حوزه تولید به ثبت رسانده‌اند، اظهار کرد: روزانه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن گاز مایع با بهترین کیفیت، در واحد ال‌پی‌جی پالایشگاه دهم تولید می‌شود.

وی در ادامه با بیان اهداف مهم در این دستاورد شاخص واحد مهندسی تصریح کرد: کاهش بار بسترهای خالص‌سازی نهایی، افزایش عمر مولکولارسیوها، افزایش قابلیت اطمینان و افزایش کیفیت و قیمت محصول از مهم‌ترین اهداف در این پروژه است.

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده در این واحد اکنون از لحاظ کمّی و کیفی موارد و مشکلات اساسی به‌صورت ۱۰۰ درصدی برطرف شده است.

رفیعی در ادامه به مقدار تقریبی صرفه‌جویی هزینه‌ها با انجام این کار اشاره کرد و یادآور شد: مقدار مولکولارسیوهای استفاده شده در واحد ال‌پی‌جی حدود ۸۰ تن بوده که قیمت هر کیلوی آن ۴ یورو است و پیش‌بینی می‌شود با اقدام انجام‌شده عمر مولکولارسیوها دو برابر شده، توالی تعویض آن، نصف و از این محل، در هر بار تعویض، ۱۶۰ هزار یورو در اقتصاد کشور تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: این دستاورد بزرگ در سطح شرکت ملی گاز ایران واحد مشابه تاکنون وجود نداشته است و در سطح مجتمع نیز پالایشگاه دهم برای نخستین‌ بار به این درجه از کیفیت تولید ال‌پی‌جی دست یافته است.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha