۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
نفت تا سال ۲۰۵۰، ۳۸۰ دلاری می‌شود

نفت تا سال ۲۰۵۰، ۳۸۰ دلاری می‌شود

عضو هیات مدیره شرکت لوک‌اویل روسیه پیش‌بینی کرد که امکان دارد قیمت نفت به‌دلیل تورم تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۳۸۰ دلار برای هر بشکه برسد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، لئونید فدون روز جمعه (۲۶ آذرماه) اعلام کرد که جهان ممکن است تا سال ۲۰۵۰، شاهد افزایش شدیدی در قیمت نفت باشد زیرا تورم بالا سبب کاهش دسترسی مردم به انرژی می‌شود.

وی گفت: بر اساس هر سه سناریو توسعه انرژی، قیمت نفت تا سال ۲۰۵۰ فراتر از ۱۰۰ دلار برای هر بشکه خواهد رفت. بر مبنای سناریوی تکاملی، پس از محاسبه تورم و سهم‌ تولیدکننده‌ها از انتشار گازهای گلخانه‌ای، قیمت نفت به ۱۲۸ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

عضو هیئت مدیره شرکت لوک‌اویل روسیه تصریح کرد: در سناریوی تعادل قیمت نفت به ۱۹۷ دلار برای هر بشکه و طبق سناریوی تحول قیمت این کالای راهبردی به ۳۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد. در هر سه سناریو، تورم بیشترین تأثیر را بر افزایش قیمت نفت دارد.

این مقام لوک‌اویل افزود: در عین حال، اگر مشکل سرمایه‌گذاری ناکافی در توسعه ذخیره‌سازی و تولید ادامه یابد، قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ به بالاترین رقم می‌رسد.

فدون انتظار دارد مصرف هیدروکربن تا سال ۲۰۳۰ ثابت بماند و استفاده از سوخت‌های مایع در اقتصادهای بزرگی مانند ایالات متحده و چین تنها پس از سال ۲۰۳۵ کاهش یابد.

با این حال، روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ و با کاهش ردپای کربن به کشور پیشتاز صادرات هیدروکربن تبدیل شود.

این در حالی است که قیمت فرآورده‌های نفتی به‌شدت به هزینه‌های لازم برای اجرای پروژه‌های آب‌وهوایی بستگی دارد.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha