۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
پرورش بُز اصلاح شده پر تولید در همدان| ۳ فقره پروانه تاسیس واحد صادر شد
کارشناس امور دام جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد:

پرورش بُز اصلاح شده پر تولید در همدان| ۳ فقره پروانه تاسیس واحد صادر شد

همدان - رحیمی نوا، کارشناس امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پرورش بُز اصلاح شده پر تولید در کنار سایر دام ها در استان همدان خبر داد.

حمید رحیمی نوا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با توجه به اهمیت مصرف شیر و فراورده های آن در الگوی تغذیه انسان، پرداختن به موضوع تولید شیر در کشور ضروری و مورد توجه است

کارشناس امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: به همین منظور پرورش بز اصلاح شده پر تولید در کنار سایر دام ها به دلیل مزیت های آن مورد توجه دامداران قرار گرفته است.

رحیمی نوا بیان کرد: متوسط شیر تولیدی بزهای بومی بسته به نژاد در یک دوره ۱۲۰ تا ۱۵۰ روزه حدود ۴۰ تا ۱۵۰ لیتر است در صورتی که این میزان در نژاد های اصلاح شده پر تولید بسته به شرایط پرورش در یک دوره ۲۹۰ تا ۳۰۵ روزه حدود ۷۰۰ لیتر متغیر است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد سه فقره پروانه تاسیس با ظرفیت ۶۳۰ راس دام مولد در استان همدان و در شهرستان های  نهاوند و کبودرآهنگ صادر شده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.

رحیمی نوا اظهار کرد: این بز های اصلاح شده سازگاری بالایی با محیط پرورش جدید دارند و تولید بالا، مقاوم  بودن به شرایط سخت و بیماریها، چند قلو زایی، سود دهی بالا و طولانی بودن دوره شیر دهی نسبت به سایر دامهای اهلی از مزیت های آن ها است.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha