۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
هلدینگ بزرگ SBI ژاپن از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری رمز ارز خبر داد
ادامه سرمایه گذاری های سازمانی در صنعت ارزهای دیجیتال؛

هلدینگ بزرگ SBI ژاپن از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری رمز ارز خبر داد

هلدینگ بزرگ ژاپنی SBI از نخستین صندوق سرمایه گذاری رمز ارزی خود ویژه سرمایه گذاران انفرادی و البته با شرایط کاملا سختگیرانه خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت SBI Holdings، غول مالی بزرگ ژاپنی از اولین صندوق رمز ارز این کشور ویژه استفاده سرمایه‌گذاران خرد رونمایی کرده است؛ هرچند سرمایه گذاری در این هلدینگ بازرگ ژاپنی نیازمند سپرده گذاری مبلغ هنگفتی است. 

SBI علاوه بر اوراق بهادار و عملیات بانکی گسترده خود، تعدادی صرافی ارزهای دیجیتال و همچنین یک بازوی استخراج ارز دیجیتال را اداره می کند یا به طور جزئی مالک آن است. این هلدینگ، همچنین یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری وابسته به ریپل است. به نوشته نشریه نیکئی ژاپن، پس از گذشت یک سال صعودی دیگر برای این شرکت در حوزه ارزهای دیجیتال، SBI اکنون به وعده خود مبنی بر راه اندازی یک صندوق رمزنگاری مستقر در ژاپن قبل از پایان سال ۲۰۲۱ عمل کرده است.

اما نکته سخت ماجرا اینجاست که سرمایه‌گذاران برای پیوستن به این صندوق که از هفت توکن، از جمله XRP مرتبط با ریپل و بیت‌کوین (BTC) تشکیل می‌شود، باید حدود ۴۴۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کنند. همچنین به نظر می‌رسد این شرکت نام پنج توکن باقی‌مانده از مجموع هفت توکن ارزی را مخفی کرده است، اما گمان می‌رود که اینها آلت‌کوین‌های پیشرو باشند و به گفته کارشناسان، اتریوم (ETH) نیز می‌تواند در میان آنها باشد.

در مقاله جداگانه ای در مورد همین موضوع، نیکئی همچنین گزارش داد که این صندوق به دنبال افزایش حداقل بیش از ۸۸ میلیون دلار سرمایه خود است. سهام سرمایه گذاران به مدت یک سال در صندوق قفل می شود. سرمایه گذاران همچنین باید ۳.۳ درصد کارمزد فروش و ۰.۶۶ درصد هزینه مدیریت سالانه بپردازند. 

به گفته منابع آگاه، این صندوق به دنبال خرید ارزهای دیجیتال با قیمت‌های مطلوب در یک دوره سه ماهه است و سپس به دنبال نقد کردن این دارایی‌ها در طول سه ماه بعدی خواهد بود.

SBI همچنین اشاره کرد که صندوق برای جذب مشتریانی که سرمایه‌گذاری‌های پرخطر (و در نتیجه با پاداش بالا) را ترجیح می‌دهند، طراحی شده است. این رسانه خاطرنشان کرد که به دلیل الزامات ورود بسیار سختگیرانه، سرمایه گذاری در این صندوق احتمالاً برای مشتریان "ثروتمند" جذاب خواهد بود.

این شرکت برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۰ برنامه های خود را برای ایجاد یک صندوق ارزی دیجیتال اعلام کرد و مدیر عامل مورنینگ استار که شاخه اجرایی SBI مدیریت ارزی دیجیتال به حساب می آید، در ماه سپتامبر اشاره کرد که شرکت در حال کار بر روی صندوقی است که ارز ارزهای BTC  ،XRP و ETH و همچنین لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) پشتیبانی می کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha