۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
تلاش برای اصلاح الزام بانک‌ها به تخصیص منابع به بخش مسکن در لایحه بودجه ۱۴۰۱
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تلاش برای اصلاح الزام بانک‌ها به تخصیص منابع به بخش مسکن در لایحه بودجه ۱۴۰۱

بدری، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مجلس در اصلاح احکام مرتبط به اجرای طرح نهضت ملی مسکن همراه وزارت راه است اجرای طرح مسکن را راهکاری برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صدیف بدری نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت‌های مجلس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تسهیل در روند ساخت و ساز و همچنین کمک مجلس در بودجه ۱۴۰۱ برای تحقق قانون جهش تولید مسکن، توضیحاتی را ارایه کرد.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل با یادآوری اینکه قانون جهش تولید مسکن توسط کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تهیه و تصویب شد و مورد تایید نمایندگان مجلس است، گفت: مجلس به وزارت راه و شهرسازی از طریق احکامی که نیاز دارد تا اجرای طرح نهضت ملی مسکن عملیاتی شود، کمک خواهد کرد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای تحقق این برنامه نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت، توضیح داد: یکسری از احکامی که لازم بود در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است. موضوع تقویت منابع مالی، تامین منابع مالی صندوق ملی زمین و مسکن در لایحه دولت رقم ناچیزی قید شده است که نمایندگان مجلس به شرطی که سازمان برنامه و بودجه همراهی و موافقت کند حتما برای تقویت آن اقدام خواهند کرد.

بدری تصریح کرد: مجلس در خصوص هماهنگی‌های بین‌بخشی با وزارتخانه‌های دیگر چنانچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کند و نیاز به کمک در این خصوص داشته باشد حتما همراهی لازم را خواهد داشت. همچنین در موضوع الزام بانک‌ها برای تخصیص تسهیلات به بخش مسکن مجلس کمک وزارت راه و شهرسازی است.

وی یادآور شد: الزام بانک‌ها و همراهی آنها در ارایه تسهیلات به بخش مسکن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نبود که سعی می کنیم آن بخش را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: هر حکمی که برای اجرای بهتر طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک کند مورد حمایت و تایید نمایندگان مجلس خواهد بود.

وی بر همراهی و اراده دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: تولید مسکن موضوع مهمی است که موردنظر نمایندگان مجلس است. در چندین سال گذشته انباشت تولید مسکن وجود داشت که فاصله نیاز و تولید را افزون کرد. بنابراین تولید در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس به ویژه برای اقشار کم‌درآمدی و محروم جامعه است.

بدری توضیح داد: احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال دولت سیزدهم به تنظیم‌گری بازار عرضه و تقاضا کمک می‌کند و همه باید در اجرای این طرح همراهی کنند.  

کد خبر: ۱۲۴٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha