۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
ده‌ها میلیون دُز واکسن های دام، طیور و آبزیان امسال تولید و عرضه شده است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

ده‌ها میلیون دُز واکسن های دام، طیور و آبزیان امسال تولید و عرضه شده است

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: امسال ده ها میلیون دز واکسن های مختلف در حوزه های دام، طیور و آبزیان در داخل توسط شرکت های خصوصی تولید و وارد بازار شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز شنبه در حاشیه بازدید خود و وزیر جهاد کشاورزی از خط تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شرکت واکسن سازی دانش بنیان پسوک در منطقه ماهدشت کرج، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زحمات وزیر جهاد کشاورزی به دلیل اهتمامی که از همان ابتدا چه آن زمان که در مجلس شورای اسلامی بودند و چه امروز که وزیر هستند در حوزه اقتصاد دانش بنیان همواره همراهی و حمایت کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: طی سه سال گذشته بحث ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه واکسن و داروهای دام و طیور و آبزیان را آغاز کردیم.

ستاری خاطرنشان کرد: در حوزه بیوتک انسانی خیلی وضعیت فوق العاده است، شرکت های بزرگی داریم و بسیاری از این شرکت ها را به سمت فعالیت در حوزه حیوانی هدایت کرده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور ادامه داد: از سوی دیگر شرکت هایی در این حوزه در حال فعالیت هستند که مشکلات فراوانی در واردات بیش از اندازه محصولات دارند.

وی با بیان این که این شرکت ها امروز دارای اثربخشی در تولید واکسن بومی هستند، عنوان کرد: امسال ده ها میلیون دز واکسن های مختلف در حوزه های دام، طیور و آبزیان در داخل توسط شرکت های خصوصی تولید و وارد بازار شده است.

ستاری با اشاره به این که امروز خطوط تولیدی فوق العاده ای در حال احداث است، تصریح کرد: این واحدها به تدریج افتتاح می شوند و با بهره برداری از آنها در حوزه واکسن سازی اتفاقات خوبی در شرکت های خصوصی در حال رخ دادن است.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha