صنایع کوچک و متوسط به یک معاونت مستقل در وزارت صنعت نیاز دارد
عضو هیات رئیسه‌ اتاق ایران:

صنایع کوچک و متوسط به یک معاونت مستقل در وزارت صنعت نیاز دارد

کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است: با توجه به اهمیت صنایع کوچک و متوسط، حداقل باید یک معاونت مستقل در وزارت صنعت برای این صنایع ایجاد شود تا به‌صورت ویژه از آنها حمایت شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به فشارهای اقتصادی بی‌سابقه که طی چند سال اخیر بر کشور تحمیل شده است، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون چنین فشار اقتصادی به هیچ کشور و دولتی تا این اندازه وارد نشده است.

کیوان کاشفی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن کرمانشاه، با بیان اینکه ایران و خصوصاً فعالان اقتصادی ۳۰ سال است که این فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند، ادامه داد: با وجود این فشارها و به همت تولیدکنندگان کشور امروز هیچ کمبود کالایی در ایران نداریم و ۹۰ درصد کالا و خدمات مورد استفاده مردم تولید داخل است.

رئیس اتاق کرمانشاه افزود: این تولید امروز مرهون تلاش کارفرمایان، کارگران و صنعتگران است که چنین نقطه عطفی را در تاریخ کشور رقم زدند.

کاشفی از زحمات تمامی فعالان عرصه تولید که با وجود همه فشارها اقتصاد کشور و معیشت مردم را حفظ کردند قدردانی کرد.

او در ادامه با انتقاد نسبت به نگاه واحد به صنایع بزرگ و صنایع کوچک و متوسط، اظهار کرد: قوانین و مقررات هم برای هر دو دسته از این صنایع یکسان است که باعث تحمیل فشار مضاعف به صنایع کوچک و متوسط می‌شود.

کاشفی ادامه داد: امروز نزدیک به ۸۰ درصد صادرات ایران توسط حدود ۱۲۰۰ واحد و شرکت بزرگ صورت می‌گیرد و همین امر باعث تمرکز توجه و منابع خصوصاً توجه بخش دولتی بر این صنایع شده است؛ اگرچه صنایع بزرگ هم پیشران اقتصاد هستند و باید مورد توجه قرار گیرند اما صنایع کوچک و متوسط نباید مغفول بماند.

رئیس اتاق کرمانشاه بی‌توجهی به صنایع کوچک و متوسط را پاشنه آشیل آسیب به اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: امروز صنایع بزرگ از اشتغال اشباع هستند و اگر قرار است شغلی ایجاد شود و به معیشت مردم کمک کند از دل صنایع کوچک و متوسط است.

او معتقد است: با وجود اهمیتی که صنایع کوچک و متوسط دارند، لازم است حداقل یک معاونت مستقل در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این صنایع ایجاد شود تا به‌صورت ویژه دیده شوند و حمایت‌های خاص برای آنها در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق کرمانشاه سپس از وضعیت صنعت و معدن کرمانشاه یاد کرد و گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و افق صنعت استان روشن به نظر می‌رسد.

کاشفی با بیان اینکه با وجود همه این اتفاقات خوب جای یک استراتژی مدون برای صنعت و معدن استان خالی است، تاکید کرد: اکنون کرمانشاه در حال حرکت به سمت پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بزرگ است و باید برای اشتغال آنها و آموزش نیروی کار آنها برنامه داشته باشیم.

کاشفی تشکیل شورای مدیریت و برنامه‌ریزی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه را ضروری دانست و گفت: این شورا باید متشکل از بخش خصوصی، بخش دولتی و بخش دانشگاهی باشد.

کد خبر: ۱۲۴٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha