۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
حفر ۶ حلقه چاه نفت در نیمه نخست فروردین‌ ۹۹ تکمیل شد
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی حفاری ایران:

حفر ۶ حلقه چاه نفت در نیمه نخست فروردین‌ ۹۹ تکمیل شد

عملیات حفر و تکمیل ۶ حلقه چاه نفت از یکم تا ۱۵ فروردین‌ ماه با کاربست دکل‌های شرکت ملی حفاری ایران در گستره مناطق نفت‌خیز جنوب پایان یافت.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بابک زنگنه، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت گفت: از چاه‌های تکمیل‌شده، دو حلقه توسعه‌ای و چهار حلقه تعمیری بوده است.  

وی افزود: عملیات حفاری این چاه‌ها در برنامه پارسال تعریف و اجرایی شده بود که با تلاش متخصصان و کارکنان سختکوش شرکت، در روزهای آغازین امسال تکمیل شد و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.  

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه در این مدت  ۴ هزار و  ۸۸۰ متر حفر چاه به‌وسیله دستگاه‌های حفاری این شرکت ثبت شد، اظهار کرد: دو حلقه چاه توسعه‌ای (جدید) با به‌کارگیری دکل‌های سنگین خشکی  ۹۳ و ۳۴ فتح در موقعیت میدان‌های نفتی مارون و گچساران حفاری شد.

زنگنه گفت:دستگاه‌های حفاری ۵۱، ۸۵، ۷۱ و ۷۵ در ۱۵ روز گذشته تعمیر شدند و عملیات حفاری دو حلقه چاه در میدان نفتی اهواز و دو حلقه در میدان‌های رگ سفید و آغاجاری را با موفقیت تکمیل کردند.

وی با بیان اینکه ناوگان این شرکت اکنون ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی ملکی دارد، افزود: با توجه به وسعت و مناطق عملیاتی این شرکت در استان‌های نفت‌خیز کشور، جابه‌جایی ۱۶ دستگاه حفاری در مراحل اجرا  قرار دارد.  

زنگنه با تاکید بر اینکه در راستای تحقق برنامه‌های تولید شرکت ملی نفت ایران کار حفاری چاه‌های نفت و گاز اعم از توسعه‌ای، توصیفی، تعمیری و اکتشافی بدون کوچک‌ترین وقفه و به‌طور شبانه‌روزی استمرار دارد، اظهار کرد: کارکنان عملیاتی این شرکت در قالب طرح اقماری در همه روزهای سال و در هر شرایط اقلیمی در چارچوب ضوابط و دستورعمل‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) در حال انجام وظیفه هستند.

کد خبر: ۱۲٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha