۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
۱۵ درصد از ظرفیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز فعال است
استاندار فارس:

۱۵ درصد از ظرفیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز فعال است

شیراز- استاندار فارس گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد از ظرفیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز فعال است که این تعداد هم فقط با ۴۰ درصد توان فعالیت می کنند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به عنوان مثال هم اکنون ۱۵ درصد از ظرفیت شهرک صنعتی شیراز آن هم با ۴۰ درصد توان فعال است، گفت: رفع مشکل اشتغال، موجب امیدواری جامعه می شود و مشکلاتی مانند ازدواج دیرهنگام و کاهش زاد و ولد رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید در کنار کشاورزی صنایع تبدیلی مرتبط نیز ایجاد شوند، افزود: استان فارس رتبه های اول تولیدات باغی کشور در برخی محصولات را در اختیار دارد اما در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی اقدامات لازم انجام نشده است.

ایمانیه با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی موجب توانمندی کشاورزان و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها می شود، ادامه داد: مهاجرت بی رویه به شهرها مشکلات متعدد امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد می‌کند که هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرده است.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های معدنی این استان، تصریح کرد: واگذاری، بهره برداری و مالیات حوزه معدن نیازمند اصلاح است و صاحبان معادن باید بخشی از درآمدهای خود را در همان منطقه برای ایجاد صنایع پایین دستی سرمایه گذاری کنند و حوزه مسئولیت های اجتماعی خود را نیز به صورت جدی پیگیری کنند. 

کد خبر: ۱۲۳٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha