۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
دولت شیب بحران مشاغل را کاهش دهد
پرونده لزوم حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونایی-۱؛

دولت شیب بحران مشاغل را کاهش دهد

آبادان - منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونا ویروس تا حدودی شیب این بحران کاری را کاهش دهد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در شرایط فعلی که شرایط اقتصادی درسطح جهان تحت تاثیر شرایط انتشار کرونا ویروس قرار گرفته است بدون تردید دوران پساکرونا برای اقتصاد کشور خوش یمن نخواهد بود.

وی افزود: نه تنها کسب و کارهای کوچک بلکه درسطحی وسیع‌تر همه داد و ستدهای بازار جهانی را نیز متاثر کرده است و چون به عنوان پدیده‌ای جهانی تقریبا سیاستگذاران همه بخش‌ها را در شوک قرار داده است به همین دلیل در سیستم‌های اقتصادی در حوزه کسب و کارهای کوچک که بیشتر از خدمات الکترونیک در فروش استفاده می‌کنند تا حدودی توانسته‌اند در حفظ و جذب بیشتر مشتریان موفق‌تر عمل کنند.

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص ادامه داد: این روش فقط در شرایط خاصی این امکان را فراهم می‌کند و باتوجه به شرایط زیرساختی نمی‌تواند الگوی مناسبی برای عموم باشد.

مولوی توضیح داد: حمایت دولت از متولیان کسب و کارهای کوچک در توجه ویژه به محیط کار به منظور سالم‌سازی و ایمن‌سازی محیط از نظر بهداشتی و با انجام فعالیت‌های محدود، ارائه تسهیلات خاص در این زمینه، انجام مشوق‌های مالی، انجام بخشودگی‌های مناسب در چرخه فعالیت، مشارکت دولت و اعطاء یارانه برای تهیه مواد و خوراک تولیدات در کسب و کارها و همچنین جهت دهی دستگاه‌های اجرایی کشور در راستای استفاده و بهره‌مندی حداکثری از خدمات تولید کسب و کارهای کوچک، ارائه خدمات بیمه‌ای خاص می‌تواند تا حدودی شیب این بحران کاری را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۲٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha