۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
ادامه زیان خودروسازان در صورت عدم اصلاح قیمت خودرو
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ادامه زیان خودروسازان در صورت عدم اصلاح قیمت خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که اقدامی در راستای اصلاح قیمت خودرو صورت نگیرد، زیان خودروسازان تا پایان سال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در تشریح نشست فوق‌العاده کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل سازمان ایدرو، مدیرعامل سایپا و قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو، گفت: در پی افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو نشست فوق العاده کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و نمایندگان در این جلسه دیدگاه‌های خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند. برای ارتقای کیفیت و جلوگیری از افزایش قیمت باید واردات خودرو انجام شود.

روح اله عباس پور افزود: براساس گزارش ارائه شده، در حال حاضر خودروسازان ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و ۱۱۵ هزار میلیارد تومان به مردم، قطعه‌سازان و بانک‌ها بدهی دارند.

عباسپور ادامه داد: وزیر صمت معتقد است در صورتی که اقدامی در راستای اصلاح قیمت خودرو صورت نگیرد، زیان خودروسازان تا پایان سال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وزیر صمت در این نشست مطرح کرد که موافق واردات خودرو در سال آینده است، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد کارگروهی مشترک از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا قیمت تمام شده تولید خودرو را آنالیز و هزینه‌های سربار آن را مشخص کنند، سپس درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha