۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵
بودجه ۱۴۰۱ هیچ وابستگی به تحریم و مذاکرات ندارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بودجه ۱۴۰۱ هیچ وابستگی به تحریم و مذاکرات ندارد

گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ مستقل از تحریم ها و مذاکرات بسته شده و وابستگی به این مسائل در آن دیده نمی شود.

به گزارش بازار، مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی رویکرد دولت در بودجه ۱۴۰۱ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همین که دولت برای عدم کسری بودجه برنامه ریزی کرده تاثیر خودش را بر معیشت مردم و جلوگیری از تورم و گرانی خواهد گذاشت.

وی افزود: موضوع دیگری که در بودجه سال آینده مورد توجه دولت قرار گرفته بحث کاهش و صرفه جویی در هزینه های جاری دولت است که این نیز بخشی از مشکلات ساختاری را حل خواهدکرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متذکرشد: حجم بودجه ۱۴۰۱ شاید از دیدگاه بیرونی حجم خوبی نباشد اما پیش بینی های واقع بینانه ای دارد از جمله اینکه بودجه بخش عمرانی دولت و اشتغالزایی افزایش پیدا کرده است.

گودرزوند چگینی با اظهار اینکه بودجه ۱۴۰۱ بر اساس واقعیت های جامعه بسته شده نه پیش فرض ها گفت: دولت قبلی بودجه را بر اساس پیش فرض ها و بحث مذاکرات به مجلس فرستاد اما دولت سیزدهم بودجه را واقع بینانه تر تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه هدف دولت در بودجه ۱۴۰۱ جلوگیری از فرار مالیاتی در بخش های مختلف است اظهارکرد: این نوع رویکرد و هدفگذاری به واقعی تر شدن بودجه کمک می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که بودجه سال ۱۴۰۱ مستقل از تحریم ها و مذاکرات بسته شده و وابستگی به این مسائل در آن دیده نمی شود.

گودرزوند چگینی در رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: همین که دولت جامعه را متقاعد کند که افزایش حقوق ها متناسب با شرایط کشور است یعنی موفق عمل کرده و در حقیقت اگر دولت با این سیاست، تورم را کنترل کند بزرگترین کار را در بودجه و بهبود معیشت مردم کرده البته به شرطی که سایر متغیرهای تاثیرگذار بر تورم را نیز کنترل کند.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق ها پلکانی خواهد بود گفت: حداکثر افزایش حقوق ها ۲۹ درصد و حداقل ۱۰ درصد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن مخالفت با حذف و ثابت بودن نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی باید متناسب با تورم افزایش پیدا می کرد تا عرضه و تقاضا متعادل می شد.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha