۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
تعرفه سوخت مجتمع‌های فولادی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تعرفه سوخت مجتمع‌های فولادی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی شرکت‌های فولادی و پتروشیمی با ریخت و پاش و بدون راندمان حدود ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار میلیارد تومان سود کردند، آیا این سود ناشی از بهره‌وری بالای آن‌ها است؟

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ۲۱ آذر ماه بود که لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد. این لایحه تفاوت‌هایی با بودجه سال گذشته از جمله کاهش ردیف‌ها دارد، یکی دیگر از این تفاوت‌ها پیش‌بینی مبلغ ۹۴ هزار میلیارد تومان بابت اصلاح تعرفه سوخت پتروشیمی‌ها، صنایع پایین‌دستی، مجتمع‌های فولادی و سیمانی در جدول منابع تبصره ۱۴(هدفمندی یارانه‌ها) است که در ردیف بودجه سال گذشته وجود نداشت. مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره این موضوع گفت: با وجود اینکه این واحدها از انرژی ریالی و یارانه پنهان استفاده می‌کنند اما محصولات تولیدی را به صنایع پایین دست خود با نرخ‌ جهانی می‌فروشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه سود برخی از واحدهای مذکور حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است که هیچ جای دنیا این گونه نیست، افزود: بخشی از سود این مجتمع‌ها، ناشی از استفاده از یارانه پنهان گاز است که این یارانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برخی شرکت‌های فولادی و پتروشیمی با ریخت و پاش و بدون راندمان حدود ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار میلیارد تومان سود کردند، آیا این سود ناشی از بهره‌وری بالای آن‌ها است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش زیادی از سود این مجموعه‌ها ناشی از انرژی ارزان قیمت است، ادامه داد: مجتمع‌های فولادی مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین دستی را با نرخ‌های جهانی به آن‌ها می‌دهند حال آنکه انرژی که به آن‌ها داده می‌شود، به نرخ ریال است که دولت در اقدامی عاقلانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تعرفه سوخت این واحدها را اصلاح کرده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha