۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
وزارت اقتصاد در نظارت بر بنگاه‌داری بانک‌ها کوتاهی کرده است
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

وزارت اقتصاد در نظارت بر بنگاه‌داری بانک‌ها کوتاهی کرده است

حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی باید به بنگاهداری بانک‌ها ورود کرده و مانع مَلاکی آن‌ها شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، در رابطه با لزوم اخذ مالیات از خانه های خالی مالکان حقیقی و حقوقی گفت: در حال حاضر طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده که از این مقدار حدود ۹۰۰ هزار واحد تحت تملک اشخاص حقوقی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه علی رغم اینکه بارها تاکید شده بانک‌ها به بنگاه‌داری ورود نکنند شاهدیم تعداد زیادی واحدهای خالی از سکنه در اختیار بانک ها قرار دارد. البته بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلاتی وثایق ملکی نیز دریافت می‌کنند که ممکن است برخی افراد نتوانند در سر رسیدهای تعیین شده اقساط خود را بپردازند، بنابراین پس از مدتی این خانه‌ها به تملک بانک‌ها در می‌آیند بنابر این تعدادی از واحدهای خالی بانک ها از این دست هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما متاسفانه برخی از بانک‌ها قانون را دورزده و به جای پرداخت تسهیلات به عنوان اصلی ترین وظیفه خود، به سوداگری و ساخت و ساز خانه ورود پیدا می‌کنند تا در پایان سال تراز مالی خودشان را مثبت نشان دهند در حالی که اگر سود حاصل از بنگاه‌داری بانک‌ها را کسر کنیم، اکثرا آنها زیان ده هستند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی باید به بنگاه داری بانک‌ها ورود کرده و مانع ملاکی آنها شود، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت اقتصاد در نظارت بر بنگاه داری بانک‌ها بسیار ضعیف عمل کرده است، بنده معتقدم تراز مالی بانکی که بر مبنای دارایی ثابت املاک محاسبه می‌شود، نباید مورد قبول قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha