۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
مجلس یازدهم اجازه نمی‌دهد خللی در پرداخت وام ازدواج ایجاد شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس یازدهم اجازه نمی‌دهد خللی در پرداخت وام ازدواج ایجاد شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با رد طرح برخی مسائل مبنی بر حذف وام ازدواج از سال آینده، گفت: وام ازدواج برابر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هر ساله باید متناسب با نرخ تورم افزایش داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی با یادآوری اینکه با تصویب قانون حمایت از خانواده این مسئله در کنار حمایت از جوانان به یکی از مأموریت‌های مهم دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، اظهار کرد: سال گذشته قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تصویب شد و در این قانون حمایت از جوانان، مخصوصا در مقوله ازدواج به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حمایت به نحوی بود که وام ازدواج برای افرادی که تشکیل خانواده می‌دهند، هر نفر ۷۰ میلیون تومان و برای جوانان زیر ۲۵ سال هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شد، افزود: علاوه بر این، دولت مکلف شد  هر ساله سقف وام ازدواج را بر اساس تورم افزایش دهد و این مسئله به یک تکلیف قانونی تبدیل شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح این مسئله که وام ازدواج حذف شده درست نیست و مجلس شورای اسلامی این مسئله را به صورت ویژه پیگیری می‌کند و جوانان مطمئن باشند وام ازدواج بر همین مبنا ارتقا می‌یابد و اجازه نخواهیم داد سال آینده‌ مشکلی در پرداخت وام ازدواج ایجاد شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha