۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
اصولی ترین راهکار توسعه کشور، توانمندسازی و خلاقیت‌های جامعه از طریق تعاونی
معاون امور تعاون وزارت کار مطرح کرد

اصولی ترین راهکار توسعه کشور، توانمندسازی و خلاقیت‌های جامعه از طریق تعاونی

معاون امور تعاون وزارت کار در نشست مشترک معاونت امور تعاون و شستا گفت: اصولی ترین راهکار توسعه و آبادانی کشور، توانمندسازی، رشد استعدادها و خلاقیت‌های جامعه از طریق تعاونی‌ها است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور افزایش هم افزایی جهت کمک به اتحادیه های سراسر کشور و رفع مشکلات آنان، نشست هم‌افزایی معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) با حضور مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی رستمی مدیرعامل شستا و تعدادی از نمایندگان تعاونی‌های فعال و توانمند کشور برگزار شد.

مهدی مسکنی، در این نشست با اشاره به قدرت هم افزایی در حل مشکلات کشور، گفت: ما با برنامه‌ریزی‌های صحیح و هدفمند درسیاست‌گذاری‌ها ‌و تسهیل‌گری‌ها به عنوان اجزای ارکان عالی حکمرانی، می‌توانیم با کنار هم بودن و درک متقابل همدیگر، مشکلات را سریعتر حل و برطرف کنیم.

وی با تاکید بر نقش تعاونی‌ها در همکاری با شستا جهت تحقق این امر افزود: معاونت تعاون می‌تواند با همکاری و پیگیری تعاونی‌ها، از مراجع قانون‌گذاری و تصمیم گیری کشور بخواهد تا با تصویب قانون، اجازه دهد بخشی از مواد اولیه یا مصرفی تعاونی‌ها بدون واسطه و به قیمت پایین در اختیار آنان قرار گیرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت‌های تعاونی را تجلی همدلی، همکاری و هم افزایی خواند و اظهار داشت: اصولی ترین راهکار توسعه و آبادانی کشور، توانمندسازی، رشد استعدادها و خلاقیت‌های جامعه از طریق تعاونی‌ها است.

علی رستمی مدیرعامل شستا نیز در این نشست بخش تعاون را یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور دانست و افزود: مجموعه شستا از هر طرح سودآوری که از سوی تعاونی‌ها ارائه شود و با سیاست‌های کلان شستا سازگار باشد برای مشارکت و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

مدیرعامل شستا با تاکید بر مسئولیت شستا در توسعه تعاونی‌ها، گفت: ما برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری را در مجموعه‌های شستا برنامه‌ریزی کردیم که می توانیم از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها بهره‌ ببریم.

وی افزود: مجموعه شستا به تمامی مفاد تفاهم‌نامه‌ای که در راستای همکاری و حمایت شستا از تعاونی‌ها امضا شده بود پایبند است.

رستمی ضمن اشاره به فعالیت شستا در صنایع مختلف و نقش و سهم شستا از اقتصاد کشور افزود: شستا تلاش می‌کند ضمن حفظ منافع سهامداران، با کاهش هزینه‌های تولید و کمک به بخش صنعت کشور، هزینه‌های تمام شده را کاهش دهد تا از منافع مصرف کنندگان با جلوگیری از افزایش قیمت‌ها حفاظت کند.

 در این نشست تعدادی از نمایندگان اتحادیه های سراسری و تعاونی‌های فعال کشور ازجمله اتحادیه های حمل و نقل از عدم تامین لاستیک مورد نیاز خود در گذشته گلایه داشته و باتوجه اینکه شرکت بارز باید در بورس کالا لاستیک خود را عرضه کند، به مشکلات تامین و تهیه در خصوص این رویکرد اشاره داشتند.  

در این نشست همچنین درخواست تسهیل از سوی شرکت ایرانول برای تامین روغن و مواد اولیه مورد نیاز اتحادیه ها و تعاونی تولید کنندگان پارافین را داشته و نیز تقاضا داشتند که شرکت شستا در خصوص واگذاری شرکت ها و محصولات تولیدی به تعاونی ها به صورت شفاف بر اساس تفاهم نامه سال ۹۸ نیز اولویت واگذاری به تعاونی‌ها اقدام بگیرد؛ عملا تاکنون واگذاری صورت نپذیرفته است و همچنین پروژه های مشترک سرمایه گذاری با تعاونی ها تعریف نشده است.

ارائه این موارد با استقبال مدیر عامل شستا روبرو و مقرر شد پیگیری مشکلات و پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده برای رفع این موارد را در مجموعه شستا انجام پذیرد. ‌

کد خبر: ۱۲۳٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha