۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
شرایط تعویض پلاک خودرو تغییر می‌کند
براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

شرایط تعویض پلاک خودرو تغییر می‌کند

دولت در لایحه بودجه سال آینده، نیروی انتظامی را به ارائه خدمات آنلاین تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو مکلف کرده و پیش‌بینی درآمدی هزار میلیارد تومانی را نیز از این محل داشته است.

به گزارش بازار، برابر بند (ط) از تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که به امور قضایی، دفاعی و انتظامی اختصاص دارد، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد کند که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام شود و مراجعه حضوری اشخاص صرفا برای فک و نصب باشد.

در این راستا نیروی انتظامی موظف به انجام اقدامات زیر شده است:‌
۱- پلاک را صرفا از طریق موسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره ۱۶ این قانون را از متقاضی دریافت و سهم موسسه ذیربط را به طور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی ۱۴۰۱۱۴ جدول شماره ۵ این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز کند. نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

۲- به استناد تبصره یک ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مالیات و نقل و انتقال خودرو و موتورسکیلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب مربوطه نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

همچنین بر اساس ردیف درآمدی ۱۴۰۱۱۴ جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۱ که درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی را شامل می‌شود درآمدهای دولت از شماره گذاری و تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha