۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
ضرورت ترسیم رویکرد گردشگری نظام یافته در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد

ضرورت ترسیم رویکرد گردشگری نظام یافته در مازندران

ساری- محمدی، کارشناس و فعال اقتصادی در مازندران ترسیم رویکرد و سند نظام یافته گردشگری را برای جذب گردشگر در استان ضروری دانست.

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه رویکرد اشتغال و اقتصاد در استان مبتنی بر کشاورزی، صنعت و گردشگری است، افزود: در دوره ای فقط اقتصاد استان به کشاورزی مبتنی بود و سهم اشتغال در دهه ۶۰ تا ۷۰ حدود ۶۰ درصد بوده است.

وی افزود: در آن دوره، وضعیت منابع آب بهتر و انگیزه برای فعالیت کشاورزی بیشتر بود و در آن سال ها بخش صنعت با محوریت صنایع تبدیلی نیز به آن افزوده شد.

وی ادامه داد: در دوره بعدی که تا امروز در حال انجام است، به دوره مسافرپذیری اطلاق می شود و در آن خدمات گردشگری و مسافرپذیری رشد پیدا کرده است و استان مازندران با برخورداری مواهب طبیعی و جذابیت های گردشگری مقصدی جذاب برای مسافران به شمار می رود.

محمدی یادآور شد: این درحالیست که ظرفیت ها و زیرساخت های استان هنوز به سطحی نرسیده که بتوان جاری بودن صنعت گردشگری را به آن نسبت دهیم و چیزی که در استان در حال اتفاق بوده، صرفا ورود مسافر است و کمتر به زیرساخت ها و مدیریت این بخش توجه شده است.

وی ادامه داد: زمین های کشاورزی در مازندران به مجتمع های مسکونی تبدیل شده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اگر حالت مسافرپذیری و ویلاسازی ها ادامه یابد، مازندران به سکونتگاه دائم و غیردائم تبدیل و ادامه این روند سبب از بین رفتن جاذبه های جذب مسافر می شود و به نوعی توقف ورود مسافر رقم می خورد.

وی تصریح کرد: باید رویکرد توسعه یافته ای برای ترسیم نظام یافته بخش گردشگری در استان داشته باشیم و اگر این رویکرد محقق شود می توانیم جذب گردشگری را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha