۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
۲۵۰۰ ماشین نشاکار در مازندران فعال شد/ خرید تضمینی مرغ
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۵۰۰ ماشین نشاکار در مازندران فعال شد/ خرید تضمینی مرغ

محمودآباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه نشاکار در شالیزارهای استان برای کشت و کار کشاورزی فعال شده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز فعالیت های شالیزاری در مزارع مازندران اظهار داشت: برای کشت مکانیزه و پیشگیری از کرونا ویروس، دو هزار و ۵۰۰ دستگاه نشاکار در شالیزارهای استان فعال و به ناوگان کشاورزی استان افزوده شده است.

وی همچنین از فعالیت و بهره برداری ۹۰ بانک نشاء در شالیزارهای استان خبر داد و افزود: کشت مکانیزه علاوه بر کاهش هزینه های تولید و افزایش عملکرد سبب می شود تا تولید برنج بدون دخالت دست صورت گیرد و در این زمان که با شیوع کرونا مواجه هستیم، درپیشگیری از بیماری بسیار تاثیرگذار است.

شهیدی فر درباره صادرات مرکبات استان نیز گفت: پارسال بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول در استان تولید شد و میزان صادرات نیز با رشد چشمگیر به ۱۴۰ هزار تن رسید و این محصولات روانه بازارهای مصرف ۱۰ کشور جهان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کاهش قیمت مرغ و نگرانی های مرغداران استان گفت: برای حمایت از فعالان صنعت مرغداری، خرید تضمینی از مرغداری های استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی تنظیم بازار داخلی، خرید مرغ به صورت تضمینی از کشتارگاه ها انجام می شود، یادآور شد: تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن مرغ خرید تضمینی شده است.

شهیدی فر افزود: در حال حاضر روزانه ۲۰۰ مرغ از مرغداران و کشتارگاه ها به صورت تضمینی خریداری می شود.

کد خبر: ۱۲٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha