۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
پیش‌بینی صادرات ۱.۲ میلیون بشکه‌ای نفت

پیش‌بینی صادرات ۱.۲ میلیون بشکه‌ای نفت

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، صادرات نفت در سال آینده روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، حجم صادرات نفت در لایحه بودجه یکی از مهمترین ارقام به شمار می‌رود. از همین رو هر ساله با تقدیم لایحه بودجه به مجلس یکی از اعدادی که مورد توجه قرار می‌گیرد حجم صادرات نفت و درآمد حاصل از آن است. با این حال به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران، این عدد در سال‌های گذشته پایین بوده و همان حجم پایین نیز در اغلب موارد محقق نشده است.

امسال، اما با توجه به گشایش‌های دولت سیزدهم در زمینه فروش نفت، حجم در نظر گرفته شده برای صادرات نفت اهمیت ویژه‌ای دارد. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، صادرات روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده است.

در لایحه بودجه سال آینده درآمد ایران از محل صادرات نفت، رشد ۸.۵ درصدی نسبت به سال جاری مشاهده می‌شود.

«جواد اوجی» وزیر نفت زمانی که به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را افزایش فروش و صادرات نفت ایران که از مسیرهای مختلف مانند تهاتر با کالا یا سرمایه انجام می‌شود، اعلام کرد.

وی در همان زمان تأکید کرد که ایران خود را معطل توافق و رفع تحریم‌ها نمی‌کند و صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد، موضوعی که حالا پس از ۱۰۰ روز مشخص شده که برای آن برنامه وجود داشته است و اوجی از همان ابتدا افزایش صادرات نفت را اولویت اصلی خود قرار داده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha