۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کاهش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ذخایر آب‌های زیرزمینی کرمانشاه
معاون آب منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد

کاهش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ذخایر آب‌های زیرزمینی کرمانشاه

کرمانشاه- معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از کاهش ۳۰۰میلیون مترمکعبی ذخایر آب‌های زیرزمینی استان در سال آبی ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای کرمانشاه، علی مرادی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی به وجود آمده امسال نیز سطح مخازن آب زیر زمینی کاهش یافته است بطوریکه که در مجموع بلند مدت بیش از یک میلیارد مترمکعب کاهش مخازن آبهای زیرزمینی داشته ایم.

وی با بیان اینکه ۲۳محدوده مطالعاتی در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۳محدوده برای کشاورزی ممنوعه اعلام شده است.

مرادی بیان کرد: محدوده‌های اسلام آباد غرب، پل ذهاب، حسن آباد شیان، ذهاب، روانسر، سنقر، صحنه، کرمانشاه، کنگاور، ماهیدشت، میانراهان، هرسم دیزگزان و کرند مناطق ممنوعه هستند که با سطح کاهش ذخایر زیر زمینی زیادی مواجه شده اند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای استان یادآور شد: امسال بیشترین کاهش سطح مخازن آبهای زیرزمینی را در دشت کرمانشاه، کنگاور و ماهیدشت داشته ایم.

مرادی با بیان اینکه ۹۰درصد مصارف آب در بخش کشاورزی و تنها ۱۰ درصد در بخش شرب، صنعت و فضای سبز است، گفت: در این رابطه طرح سازگاری با کم آبی را به سازمان‌های زیربط از جمله جهاد کشاورزی، صمت، شهرداری‌ها وآب و فاضلاب ارائه کرده ایم که بر اساس آن بایدالگوهای کشت محصولات کشاورزی اصلاح شوند و کشاورزی به سمت کشت‌های کم آب بر مانند زعفران پیش برود.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha