۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
ایجاد صندوق توسعه در استان‌ها در بودجه ۱۴۰۱ عدالت استانی را رقم خواهد زد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

ایجاد صندوق توسعه در استان‌ها در بودجه ۱۴۰۱ عدالت استانی را رقم خواهد زد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایجاد صندوقی برای توسعه در استان‌ها از طریق مازاد درآمدهای مالیاتی و فروش اموال مازاد می‌تواند، عدالت در توسعه استانی را رقم بزند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به مجلس گفت:  براساس اعلام رئیس جمهور کل منابع عمومی دولت در لایحه بودجه سال آینده ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان تعیین شده تا از رشد فزاینده بودجه جلوگیری کند که با توجه به بحث تورم می توانست تا ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان قرار داده شود.

وی ادامه داد: دولت نگاه خوبی را در بودجه سال آینده برای تبدیل وضعیت حدود ۱ میلیون نیروهای شرکتی و خدماتی دارد و گویا روشی را برای حذف شرکت‌های واسطه در نظر گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص اهمیت ایجاد صندوقی برای توسعه در استان‌ها نیز اظهار کرد: تامین منابع درآمدی این صندوق از طریق مازاد درآمدهای مالیاتی و فروش اموال مازاد انجام خواهد شد و این منابع در بخش توسعه اشتغال و تولید سرمایه گذاری می‌شود، این اقدام خوبی است و تشویقی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی و از سوی دیگر در داخل استان‌ها اموال‌های مازاد بسیاری است که می‌تواند برای ایجاد اشتغال صرف شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نکته مثبت دیگر بودجه ۱۴۰۱ تعیین سهم استان‌ها در توسعه حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، خدمات، عمرانی و ... است که می‌تواند عدالت را در توسعه استانی و کشور رقم بزند. در هر صورت جهت گیری های خوبی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور انجام شده که باید دید در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha