۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
پوشش ۹۰ درصدی خدمات گران قیمت درمان ناباروری
سرپرست اداره بیمه سلامت تهران عنوان کرد

پوشش ۹۰ درصدی خدمات گران قیمت درمان ناباروری

سرپرست اداره بیمه سلامت استان تهران گفت: خدمات گران قیمت ناباروری برای زوجین نابارور زیر ۴۵ سال سه بار در سال با تعرفه ۹۰ درصدی ارائه می‌شود.

به گزارش بازار، سیده مریم حسینی سرپرست اداره بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای در درمان ناباروری افزود: در خصوص درمان ناباروری داروها، خدمات تصویربرداری بیماری‌هایی که یکی از عوارض آن می‌تواند ناباروری باشد، مانند میوم رحمی در خانم‌ها از قبل اعمال جراحی آن در پوشش بیمه بوده است آن چه به تازگی بر اساس صیانت‌های جمعیتی مقام معظم رهبری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است شامل خدمات پیچیده درمان ناباروری است همچون آی وی اف، آی یو آی، آی سی اس آی، هم به تازگی تحت پوشش بیمه درمان ناباروری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این خدمات گران قیمت است و امسال اعتبارات پوشش بیمه‌ای این خدمات به سازمان بیمه سلامت اختصاص یافته است و در خانم‌های متأهل کمتر از ۴۵ سال و آقایان متأهل با ناباروری‌های اولیه یا ثانویه می‌توانند به مراکزی که به صورت تخصصی این خدمات را ارائه می‌دهند مراجعه و به صورت بسته حمایتی استفاده کنند.

سرپرست اداره بیمه سلامت استان تهران گفت: در بیمارستان‌های دولتی، دانشگاهی و مراکز خصوصی تحت پوشش بیمه سلامت این خدمات ارائه می‌شود.

حسینی گفت: هر زوج نابارور سه بار در سال می‌تواند با سهم پرداخت (فرانشیز) ۹۰ درصد این خدمات را با پوشش بیمه سلامت دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه دو تعرفه در این وجود دارد گفت: یک تعرفه دولتی در مراکزی که مالکیت آن‌ها دولتی است وجود دارد که در این مراکز از ۴۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان شامل این تعرفه می‌شود و در خصوص مراکزی که خصوصی، خیریه یا غیرپوشش بیمه هستند تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود و مابه التفاوت را زوجین نابارور باید پرداخت کنند.

وی گفت: ۹۰ درصد سهم تعرفه دولتی را بیمه و ما به التفاوت را زوجین پرداخت می‌کنند.

سرپرست اداره بیمه سلامت استان تهران گفت: از ۱۵ آذر امسال هم به متخصصان زنان و زایمان و فلوشیپ‌های ناباروری که در این حیطه کار می‌کنند دسترسی‌هایی داده می‌شود که با مراجعه زوجین نابارور بتواند به صورت الکترونیک از خدمات استفاده کنند و آن‌ها را در سیستم نشان دار کنیم تا سازمان بیمه گر بتواند پوشش مناسبی برای آن‌ها بر اساس تعداد سه بار در سال ارائه خدمت کنند.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha