۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
پیش بینی منابع و مصارف در بودجه ۱۴۰۱ منطقی است
نماینده ادوار مجلس:

پیش بینی منابع و مصارف در بودجه ۱۴۰۱ منطقی است

حسینی، نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه دولت منابع و مصارف را در بودجه ۱۴۰۱ منطقی پیش بینی کرده گفت: رویکرد دولت در بودجه سال آینده، کنترل تورم و زمینه سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش بازار، محمد حسینی، نماینده ادوار مجلس و مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اذعان به وجود چند صد هزار طرح عمرانی نیمه تمام گفت: میانگین عمر پروژه های عمرانی در کشور ۱۷ سال است که خود این یک چالش و آسیب بزرگی است.

وی با انتقاد از اینکه حق طرح های عمرانی و اعتبارات لازم به این بخش داده نشده افزود: طبق برنامه ششم توسعه سهم پروژه های عمرانی از بودجه حداقل باید به ۳۰ درصد می رسید اما امروز بین ۱۱ تا ۱۳ درصد آن محقق شده است.

مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در سالِ «مانع زدایی» باید منابع مالی برای پیمانکاران و حاشیه سود مناسب آنها تأمین می شد گفت: موانع موجود در حوزه عمرانی کشور از جمله در بخش پیمانکاران باید حذف شود.

حسینی با بیان اینکه اکثر پیمانکاران در کشور ما ورشکسته شدند اظهارکرد: تمام سیستم حساب های پیمانکاران به هم ریخته لذا اول باید پتانسیل های اجرایی را برای طرح های عمرانی در نظر بگیریم و پیمانکاران را هم تجهیز کنیم.

نماینده ادوار مجلس در رادیو گفت وگو از شرایط نامطلوب بانکها، بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی سخن گفت و افزود: دولت باید روی جذب سرمایه خارجی تمرکز کند.

مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما به نسبت درآمدهای وصولی باید سهم عمرانی را تخصیص دهیم نه اینکه از سهم عمرانی کم کنیم.

حسینی با بیان اینکه دولت منابع و مصارف را در بودجه ۱۴۰۱ منطقی پیش بینی کرده گفت: رویکرد دولت در بودجه سال آینده، کنترل تورم و زمینه سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است لذا امیدواریم که سال آینده نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر باشد.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha