۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
غیر رقابتی بودن صنعت خودرو عامل گرانی است
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

غیر رقابتی بودن صنعت خودرو عامل گرانی است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در خصوص موضوع افزایش قیمت ۱۸ درصدی خودرو و برنامه مجلس برای دعوت وزیر صمت و مدیران خودروسازی در خانه ملت برای پاسخگویی درباره افزایش قیمت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، نبود فضای رقابتی در بازار خودرو در کشور را عاملی برای افزایش قیمت خودرو دانست و تصریح کرد: از سوی دیگر برخی از هزینه های بالاسری اضافه خودروسازان و همچنین نبود کیفیت شرایطی را به وجود آورده است که گرانی خودرو در این مقطع زمانی را مطلوب جامعه ندانیم.

وی با اشاره به حضور وزیر صمت و دو خودروساز کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز با حضور وزیر و دو مدیر عامل در کمیسیون صنایع درباره این موضوعات بحث شود. وقتی رئیس جمهور دستور داد که افزایش قیمت متوقف شود نباید یک هفته بعد در شورای تنظیم بازار و قیمت را افزایش می دادند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو به برنامه های دولت در عرصه خودروسازی اشاره و بیان کرد: دولت باید با تعرفه واردات در حوزه خودرو سیاست گذاری کند اما در حال حاضر اساسا واردات معنا ندارد و ممنوع است، عملا انحصار ایجاد شده است، در حالی که خودروها نیز کیفیت لازم را ندارند.

وی از ناراضی بودن مردم از خودروهای داخلی گفت و عنوان کرد: مردم ۵۰ درصد قیمت خودرو را در پیش فروش پرداخت کرده اند. خودروسازها برای فروش خودرو با مردم قرارداد ترکمنچای می بندند و نحوه محاسبات خودروسازان برای فروش محصولات خود به مردم کاملا نادرست است.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه مجلس نگران وضعیت پیش آمده در خودرو است، گفت: شورای نگهبان به استناد هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح ساماندهی خودرو را رد کرده است زیرا طرح مذکور بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی به خودروسازان آسیب وارد می کند.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha