۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
دلار ۲۳ هزار تومانی و نفت ۶۰ دلاری در بودجه سال آینده
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

دلار ۲۳ هزار تومانی و نفت ۶۰ دلاری در بودجه سال آینده

خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در بودجه سال آینده هر بشکه نفت ۶۰ دلار در نظر گرفته می شود، گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دلار روی ۲۳ هزار تومان بسته می شود.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجلس با سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص بودجه گفت: دکتر میرکاظمی رئیس این سازمان توضیحاتی را ارائه داد و قرار بر این شد که در سال آینده یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی به فروش برسد و این یک منبع برای درآمدزایی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده هر بشکه نفت ۶۰ دلار در نظر گرفته می شود، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دلار روی ۲۳ هزار تومان بسته می شود. البته این موضوع قطعی نشده است زیرا تازه امروز یکشنبه لایحه به مجلس ارائه می شود. البته باید بر اساس قانون لایحه بودجه تا ۱۵ آذر ارائه می شد اما چند روزی دولت تاخیر داشته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از وجود تردید در برخی از موارد مربوط به لایحه بودجه خبر داد و بیان کرد: قرار بود ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و مابه التفاوت آن به دهک های مختلف مردم پرداخت شود اما بر اساس جلساتی که در این زمینه برگزار شد، نظر بنده بر تداوم پرداخت این ارز برای دارو، کالاهای اساسی و نهاده های دامی بود. در واقع ابتدا باید شرایط با ثباتی را ایجاد کنیم و سپس در رابطه با ارز ترجیحی تصمیم بهتری گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه امروز یکشنبه دولت لایجه بودجه سال بعد را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد، عنوان کرد: در رابطه با بودجه شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت گزارش را قبل از ۱۵ آبان ارائه داده است. مجلس این گزارش را به دیوان محاسبات ارجاع داد و دیوان محاسبات پس از بررسی آن که ۲۰ روز به طول انجامید، گزارشی را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه داد. این گزارش نیاز به اصلاحاتی دارد که پس از آن به کمیسیون تلفیق داد خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha